سرویس تجسمی هنرآنلاین: به مناسبت روز جهانی محیط‌زیست، 16 خرداد نمایشگاه مجازی "روزهای روشن" در صفحه اینستاگرام tasvirsazi.sama1 برگزار شد. در این نمایشگاه هنرمندان طراح و تصویرگر در آثار رنگارنگ خود به نمایش نقش طبیعت در زندگی انسان، ارتباط میان انسان و طبیعت و یا آسیب‌هایی که توسط انسان به محیط‌زیست وارد می‌شود پرداخته‌اند.

سازمان ملل در سال ۱۹۷۲ با تعریف "روز جهانی محیط‌زیست" تلاش کرد راهی برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط‌زیست و همچنین تحریک سیاستمداران به اخذ تصمیماتی برای مقابله با تخریب محیط‌زیست و گونه‌های زیستی جانوری، ایجاد کند.

هر سال در این روز رویدادهای مختلف مانند پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری گروهی، مسابقات نقاشی، درختکاری، پاکسازی طبیعت و... توسط مردم و گروه‌های مردم نهاد در کشورهای مختلف برگزار می‌شود تا توجه عموم مردم و مسئولین را به لزوم حفظ محیط‌زیست جلب کند.

اگرچه بخشی از آسیب‌ها و آلودگی محیط‌زیست به مردم عادی و مسائلی مانند مصرف بی‌رویه پلاستیک و کاغذ، رها کردن زباله در دشت و دریا و رودخانه، قطع درختان و... بازمی‌گردد، اما مهلک‌ترین آسیب‌ها به محیط‌زیست ناشی از سیاست‌های کلانی است که به سدسازی، طرح‌های انتقال آب و خاک، مالچ پاشی، ساخت تأسیسات صنعتی در مناطق طبیعی و... می‌پردازد. در آثار هنرمندان نمایشگاه "روزهای روشن" نیز مواردی ازاین‌دست به چشم می‌آید و از ارتباط صمیمانه انسان با طبیعت، تا اقدامات مخرب غیرطبیعی را در برمی‌گیرد.

درم بخش

اثر کامبیز درم بخش

علیرضا پاکدل

اثر علیرضا پاکدل

منصوره سادات محمّدی

اثر منصوره سادات محمدی

مصطفی شفیعی کدکنی

اثر مصطفی شفیعی کدکنی

لیلا بدر عظیمی

اثر لیلا بدر عظیمی

فاطمه متألّه

اثر فاطمه متاله

عاطفه فتوحی

اثر عاطفه فتوحی

سحر صدارت

اثر سحر صدارت

امین زاده تقی

اثر امین زاده تقی

محمد ترک

اثر محمد ترک

مریم دباغ

اثر محمد دباغ