به گزارش هنرآنلاین به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی؛ هادی مظفری، مدیر کل هنرهای تجسمی ضمن اعلام خبر فوق گفت: "گونتر اوکر" هنرمند آلمانی مجموعه "کرنش به حافظ" را با برداشت از خاطرات سفر اول خود به ایران به وجود آورده  و از سال 2016 تا 2020  درهشت  شهر ایران از جمله شیراز، تهران، اصفهان، کرمان، مشهد، رشت، بوشهر و کیش به نمایش گذاشته است.

مظفری اضافه کرد: اوکر پس از نمایش آثارش درهشت شهر ایران تصمیم گرفت از هر شهر یک هنرمند را برای همراهی این پروژه هنری انتخاب و همراه نمایشگاه "کرنش به حافظ " از هر هنرمند یک اثر را در کنار آثارش خودش در مرزهای اروپا به نمایش بگذارد.

وی افزود: پیش از این قرار بود نمایشگاه هشتم خرداد به آلمان برود و هنرمندان ایرانی نیز اوکر را در این رویداد همراهی کنند و در کنار آثارشان در اروپا در نمایشگاه حضور یابند ولی به دلیل شرایط پیش آمده و موضوع همه گیری کرونا در دنیا نمایشگاه در تاریخ مقرر در آلمان برگزار خواهد شد ولی بدون شرکت هنرمندان ایرانی .

مدیر کل هنرهای تجسمی با بیان اینکه در زمان افتتاحیه نمایشگاه در آلمان اوکر و هشت هنرمند ایرانی به صورت لایو حضور خواهند داشت گفت: این نمایشگاه در تاریخ هشتم خرداد ماه 99 ( 28 می 2020 ) در موزه گوته در دوسلدولف به نمایش در خواهد آمد ولی هنرمندان ایرانی و اوکر از طریق فضای مجازی و به صورت لایو نمایشگاه را همراهی خواهند کرد.

او اظهار داشت: به علت شرایط قرنطینه در جای جای دنیا و شهر دوسلدولف، مهمانان برای مراسم دعوت نشده و تمام آثار و تور مجازی از نمایشگاه "کرنش به حافظ " از طریق رسانه های آلمان ،اتریش و سوییس به صورت زنده پخش خواهد شد . روزنامه ها نیز گزارش های مفصلی را از آثار حاضر در این نمایشگاه بالخص آثار هشت هنرمند ایرانی تهیه و منتشرخواهند کرد .

مظفری در مورد هشت هنرمند ایرانی حاضر در این نمایشگاه گفت : مرتضی ترسلی از شیراز ، محمد رضا یزدی از تهران،علی محبوبی صوفیانی از اصفهان،شهریار رضایی از کرمان،بابک منتظری از مشهد،عارفه آراد از رشت ،فرزاد دشتی زاده از بوشهر و ندا آیتی از کیش با آثار حجم و اینستالیشن در نمایشگاه "کرنش به حافظ " در کنار اوکر خواهند بود . 

وی در پایان گفت : ما امیدواریم این نمایشگاه همراه هنرمندان ایرانی به تور دور اروپا برود و تمام علاقمندان بتوانند از تماشای این آثار با موضوع حافظ لذت ببرند و علاوه بر ادبیات ایران زمین با آثار هنری هنرمندان معاصر ایران نیز از نزدیک آشنا شوند . 

گفتنی است،نمایشگاه "کرنش به حافظ" گونتر اوکر  از سال 2016 تا 2020 در هشت شهر ایران به نمایش در آمده و اکنون هشت هنرمند ایرانی نیز این نمایشگاه را با آثارشان همراهی می کنند و این نمایشگاه در دور اروپا نیز به نمایش در خواهد آمد .

شایان ذکر است،نمایشگاه "کرنش به حافظ " هشتم خرداد ماه (28 می 2020 ) در موزه گوته شهر دوسلدولف به نمایش گذاشته می شود .