سرویس تجسمی هنرآنلاین: گالری گلستان به‌منظور ایجاد روحیه در میان کودکان در ایام قرنطینه خانگی در پی شیوع ویروس کرونا، مسابقه بزرگ نقاشی برای کودکان زیر 10 سال برگزار کرده است.

کامبیز درم‌بخش از چهره‌های پیشکسوت عرصه کاریکاتور و همچنین عضو هیئت‌داوران این مسابقه درباره روند داوری آثار رسیده به هنرآنلاین گفت: ویروس کرونا، یک بیماری همه‌گیر و جهانی را در پی داشت و به همین دلیل طیف وسیعی از جوامع مختلف از جمله کودکان با این مسئله مواجه شدند و از همان روزهای ابتدایی شیوع این ویروس، در متن تبعات و پیامدهای آن قرار گرفتند.

درم‌بخش اذعان داشت: بر این اساس و همان‌طور که توقع می‌رفت، آثار رسیده به مسابقه "قرنطینه" حاکی از آن بودند که کودکان تا چه اندازه به درک و فهم از شرایط موجود نائل آمده و تلاش کرده‌اند همراه و همسو با سایر اعضای خانواده، این معضل را مدیریت کنند.

عضو هیئت‌داوران مسابقه نقاشی "قرنطینه ویژه کودکان زیر 10 سال" با تأکید بر اینکه آثار رسیده از تنوع بالایی برخوردار بودند اظهار داشت: هرچند که امکان ارسال آثار به شکل فیزیکی وجود نداشت، اما از همان تصاویر ارسالی مشخص بود که در پس این آثار، نوعی دغدغه اجتماعی و فرهنگی در ارتباط با تبعات این ویروس میان خالقان اثر وجود دارد و کودکان به‌درستی تلاش کرده‌اند که در آثار خود، علاوه بر نمایش پیامدهای شیوع این ویروس، راهکاری مؤثری برای مقابله هر چه‌بهتر با آن ارائه کنند.

درم‌بخش گفت: با نگاهی دقیق به تصاویر ارسالی دریافتیم که بیشتر آثار از تکنیک مداد رنگی بهره برده‌اند اما بااین‌وجود تلاش شده است که به دیگر مواد و متریال نقاشی نیز در این مسابقه بها داده شود و همین امر نشان از علاقه‌مندی کودکان به هنر نقاشی دارد. در این راستا امیدوارم با تداوم برپایی این دست مسابقات با موضوعات مختلف، بیش از هر زمان دیگری به موضوع رشد و اعتلای عرصه هنر در میان جامعه کودک و خردسال کشور اهتمام ورزیم.