سرویس تجسمی هنرآنلاین: در شرایط تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری به دلیل شیوع بیماری کرونا، تعدادی از گالری‌ها از فضای مجازی برای نمایش و فروش آثار هنرمندان تجسمی استفاده می‌کنند. در سایت و صفحه اینستاگرام بعضی از گالری‌ها با نمایشگاه‌های جدیدی مواجه هستیم که به‌جای فضای گالری، در فضای مجازی افتتاح شده و آثار جدیدی از هنرمندان را پیش روی مخاطبان می‌گذارند. درعین‌حال تعدادی از گالری‌ها نیز به مرور نمایشگاه‌های قبلی خود پرداخته و آثاری از هنرمندان را در صفحه اینستاگرام گالری قرار می‌دهند. در ادامه این گزارش نگاهی داریم به گالری‌های فعال در فضای مجازی.

 

آتبین: گالری آتبین چندی پیش با انتشار فراخوانی، از هنرمندان خواست آثاری که در دوران قرنطینه خلق کرده‌اند را به اینستاگرام این گالری ارسال کنند. حال در بخش هایلایت صفحه atbingallery چهارمجموعه شامل تعداد زیادی از آثار هنرمندان جوان که حاصل روزهای قرنطینه هستند به نمایش درآمده است.

اُ: نمایشگاه مجازی مجموعه‌ جدید حمیدرضا امامی در بخش "بازدید مجازی" سایت گالری اُ به نشانی www.ogallery.net برپاست. بازدید حضوری از نمایشگاه نیز با هماهنگی قبلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است. همچنین این گالری بخش "استودیو" در سایت گالری اُ را به بازدید و خرید آثار نمایش‌داده نشده‌ هنرمندان گالری اختصاص داده است.

آران: گالری آران با ایجاد صفحه‌ای جدید در اینستاگرام، آثار تعدادی از هنرمندان را برای نمایش و فروش در معرض دید مخاطبان گذاشته است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه@aaranonline از این آثار دیدن کنند.

ایرانشهر: پروژه "آتلیه ۹۹" با نمایش آثار جمعی از هنرمندان تجسمی، فرصتی برای نمایش و خرید آثار هنری فراهم می‌کند. گالری ایرانشهر با حذف سهم گالری و قیمت‌گذاری تعدیل‌شده، شرایطی ویژه جهت ترغیب خریداران و کلکسیونرها فراهم آورده تا ضمن ایجاد موقعیت مناسب برای خرید آثار، در این شرایط خاص امکان کسب درآمد و ادامه کار هنرمندان در ماه‌های آتی نیز فراهم شود. علاقه‌مندان برای دیدن و یا خرید آثار می‌توانند به نشانی http://surface.iranshahrartgallery.com مراجعه کنند.

ایوان: گالری ایوان آثار ارسال شده به فراخوان "درد مشترک" را که با موضوع سپاس و قدردانی از کادر درمانی در طول شیوع بیماری کرونا خلق شده‌اند در استوری صفحه اینستاگرام گالری به نشانی @e1artgallery به نمایش گذاشته است. همچنین در وب‌سایت گالری این آثار به قیمت پایه و پیشنهادی‌ هنرمندان، بدون افزودن سهم متداول گالری به فروش می‌رسد.

باوان: گالری باوان این روزها به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری تعطیل است، اما علاقه‌مندان می‌توانند با تعیین وقت قبلی از نمایشگاه "زیست‌بوم" دیدن کنند و یا بر روی سایت گالری باوان تور مجازی نمایشگاه را به صورت سه‌بعدی در نشانی bavangallery.com/Habitat_VR مشاهده کنند.

ثالث: نمایشگاه "وان+وان میلیون" جمعه 19 اردیبهشت به صورت مجازی افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان تا 2 خرداد می‌توانند در صفحه اینستاگرام @twomillion_official از این آثار دیدن کنند.

چوم: نخستین نمایشگاه گالری چوم با عنوان "چو گل ده روز" با آثار جمعی از هنرمندان معاصر به صورت مجازی شکل گرفته است. ساسان ابری، پونه اوشیدری، مرتضی پورحسینی، حسین تمجید، آهو حامدی، امیر سقراطی، ساله شریفی، امیر فرهاد، کسری گلرنگ و جانان نوذری هنرمندانی هستند که آثار آنها در این مجموعه به نمایش درآمده است. نمایشگاه "چو گل ده روز" تا ۷ خرداد ۱۳۹۹ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی www.choom.gallery از نمایشگاه بازدید کنند.

دستان: نمایشگاه مجازی آثار فریدون آو با عنوان "یک فصل کاری" که شامل دو مجموعه از آثار این هنرمند است توسط گالری دستان برپاست. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۳ اردیبهشت به سایت گالری دستان به نشانی https:dastan.gallery و همچنین صفحه اینستاگرام @_aartmaart_ مراجعه کنند.

دنا: گالری دنا در نظر دارد حراج ماه خود را بر اساس پلتفرمی که در سایت گالری طراحی شده به صورت آنلاین و ماهانه برگزار کند. حراج اردیبهشت‌ماه با آثاری از هانیبال الخاص، فرشید پارسی‌کیا، حمید جانی‌پور، ساوالان جماعتی، فرزانه حسینی، حبیب فرشباف، کیومرث کیاست، علی کیانی امین، یوریک کریم مسیحی، ساسان مؤیدی، کیومرث هارپا، سینا یعقوبی در سایت گالری دنا به نشانی www.denagallery.ir برپاست.

دانژه: نمایشگاه آنلاین "کرونا و رنسانس جهان معاصر" با هدف حمایت از کارگران روزمزد، تا ۲۲ اردیبهشت‌ در صفحه اینستاگرام dangers_gallery و سایت آرتیبیشن برپاست.

زرنا: اولین نمایشگاه مجازی گالری زرنا با عنوان "سونات پاتتیک" با کانسپت اندیشه‌های هنرمند در قالب طراحی با نخ و سوزن، تا آخر اردیبهشت‌ماه در صفحه اینستاگرام zarnagallery برپاست. همچنین علاقه‌مندان جهت بازدید حضوری از این آثار می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هماهنگی به گالری مراجعه کنند.

سرادی‌پور: نمایشگاه آنلاین مجموعه آثار علی ذاکری با عنوان "در دشت‌های کودکی" توسط گالری سرادی‌پور برپاست. آثار این مجموعه علاوه بر اینستاگرام گالری به نشانی @saradipour.art بر روی پلتفرم آرتسی Artsy.net و آرت نت Artnet.com  تا 30 خردادماه قابل مشاهده است.

سهراب: گالری سهراب تعدادی از آثار هنرمندان گالری را برای نمایش و فروش در اینستاگرام گالری قرار می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی sohrabartgallery@ مراجعه کنند.

شیرین: گالری شیرین در صفحه اینستاگرام خود هر روز آثاری از هنرمندان این گالری را به نمایش و فروش گذاشته و مشخصات کاملی از آنها را ارائه می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی shiringallerytehran@ مراجعه کنند.

گلستان: نمایشگاه مجازی ‌نقاشی و مجسمه با آثاری از الیکا ابراهیمی قاجار، سوسن ادیبی، سهیلا الله‌قلی، بهرو باقری، فیروزه بختیاری، پونه جعفری‌نژاد، رویا حسینی، اشلینگ حق‌شناس، ساناز دزفولیان، نازنین رجب‌دوست، راحیل سراج، مریم عاشوری، رضا عنصری، شمس‌الدین غازی، آریو فرضی، ساناز فیضی‌زاده، گلناز قدیری، علی قهرمانی، مریم کوهستانی، فربد مرشدزاده، ندا معین‌افشاری، نازیلا مقدم، لیلا میری، رایکا میلانیان، هومن نصیری، مرجان نعمتی و آرمان یعقوب‌‌پور تا 5 خرداد در سایت گالری گلستان به نشانی http://www.golestangallery.com برپاست.

لاله: نمایش مجازی نهمین سالانه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران در صفحه اینستاگرام نگارخانه لاله به نشانی @lalehgallery برپاست.

ماه: گالری ماه در شرایطی که بازدید از گالری برای عموم امکان‌پذیر نیست، تصمیم به نمایش آثار هنرمندان گالری از مجموعه‌های جدید یا قدیمی آنها در صفحه اینستاگرام @mahartgallery گرفته است.

مژده: نمایشگاه آنلاین فروش آثار هنرمندان در صفحه اینستاگرام گالری مژده برپاست. علاقه‌مندان برای دیدن این آثار می‌توانند علاوه بر اینستاگرام به سایت WWW.MOJDEHGALLERY.COM مراجعه کنند.

هما: گالری هما گفت‌وگوهای زنده با هنرمندان را جایگزین افتتاحیه‌های گالری کرده و این رویداد هر جمعه ساعت 16 برگزار می‌شود. جمعه 19 اردیبهشت صفحه اینستاگرام گالری هما به نشانی @ homaartgallery میزبان کسری گلرنگ است.

هنرآگه: سایت "هنرآگه" در نظر دارد با ایجاد امکان نمایشگاه آنلاین، در جهت معرفی، نمایش و رونق بخشی اقتصاد آثار هنری اقدام کند. این نمایشگاه شامل تصاویر آثاری است که قبلا با رضایت هنرمندان در شماره‌های مختلف ماهنامه چاپی هنرآگه چاپ شده بود. در این مجموعه آثاری از کوروش ادیم، آرش حنایی، ایمان افسریان، بهرنگ صمدزادگان، محمدحسین عماد، بهنام کامرانی، کوروش گلناری، لیلا رفاهی، مهدی نبوی و نسترن صفایی در نشانی www.honaragah.com به نمایش درمی‌آید.