سرویس تجسمی هنرآنلاین: یک نقاشی دیواری بنکسی در شهر زادگاهش بریستول با توجه به شیوع ویروس کرونا در این شهر به روز شده است.

این نقاشی دیواری که بازآفرینی تابلو معروف "دختری با گوشواره مروارید" اثر برجسته نقاش هلندی یوهانس فرمیر است، حالا با یک ماسک بر دهان به روز شده است. البته هنوز مشخص نیست این اثر توسط خود بنکسی با ماسک به روز شده است یا نه؛ زیرا بنکسی هنوز در صفحه رسمی خود در این باره مطلبی منتشر نکرده است.

این هنرمند خیابانی معمولا از صفحه رسمی اینستاگرامش برای تایید صحت آثار هنری‌اش استفاده می‌کند.

این نقاشی دیواری بنکسی در سال 2014 در خیابان آلبیون داکس ظاهر شد که طنزی جذاب داشت زیرا به جای گوشواره مروارید، بنکسی از زنگ امنیتی ساختمان که بر روی دیوار نصب شده بود استفاده کرد.

بنکسی

بنکسی

این هنرمند خیابانی که معمولا آثار خود را در سطح شهرها خلق می‌کند، هفته گذشته در صفحه اینستاگرامش  آثار جدیدی را که بر دیوار حمام خانه‌اش نقاشی کرده بود به اشتراک گذاشت.

آثار جدید این هنرمند که در دوران قرنطینه در پی شیوع ویروس کرونا خلق شده‌اند، موش‌هایی بودند که پیش‌تر در بسیاری از آثار این هنرمند به تصویر درآمده بودند و این بار در حال بازیگوشی بر روی دیوار حمام خانه این هنرمند هستند.

بنکسی

بنکسی

بنکسی

بنکسی هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. گرافیتی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی، اجتماعی و محیط زیست می‌پردازند.