به گزارش هنرآنلاین، مجتبی کوچکی مدیر عامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس درباره این پروژه گفت: ما در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس سعی داریم فضای مناسب برای تجربه و ورود ژانرها و قالب‌های متفاوت عکاسی را به موضوعات مرتبط با جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی باز کنیم و این بار تصمیم گرفته‌ایم در قالب عکاسی صحنه‌آرایی شده تصاویری را بازآفرینی کنیم.

وی افزود: عکاسی صحنه‌آرایی شده در تاریخ عکاسی جهان علاوه بر سابقه، علاقه‌مندان زیادی داشته ولی هم‌اکنون در فضای هنری معاصر علاقه‌مندان بیشتری یافته و اثربخشی بیشتری را بر مخاطب یا انسان امروزی دارد.

کوچکی با اشاره به اینکه ما برای این کار تصمیم داریم عکس‌های گرفته نشده در جنگ تحمیلی را دوباره بسازیم و عکاسی کنیم اظهار داشت: بسیاری صحنه‌ها هستند که عکاس حرفه‌ای در آن‌جا حاضر نبوده و یا حتی هیچ عکس تاثیرگذاری از آن وجود ندارد. ما می‌خواهیم برخی از این خاطره‌ها و اتفاقات را برای حافظه تاریخی این مردم دوباره بسازیم و با هم ببینیم.

مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در ادامه گفت: در طول این سال‌ها در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس متوجه شده‌ایم که در کدام یک از موضوعات، عکاس نمی‌توانسته و یا حاضر نبوده و تاریخ تصویری این سرزمین از آن اتفاق محروم شده است، در نتیجه تصمیم بر این است برای آغاز این حرکت حدود 20 عنوان از این فهرست را انتخاب و بازسازی و تولید کنیم.

او در رابطه با تاثیرگزاری این فعالیت‌ها در جامعه عکاسی کشور اظهار داشت: انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس همیشه سعی کرده است در عرصه‌های مختلف هنری و فرهنگی پیشرو باشد و برخی از فعالیت‌های خود را بیشتر برای الگوسازی انجام می‌دهد. بالا بردن استانداردهای متن ها و اطلاعات کنار عکس‌ها، ارتقاء مسائل فنی چاپ کتاب‌ها از همین دست کارها است که انجمن اصرار دارد در همین فعالیت نیز بتواند فضای بازسازی و عکاسی صحنه آرایی شده در جامعه رسمیت ببخشد تا هنرمندان بیشتری وارد این حوزه شوند.

مجتبی کوچکی در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف پیش روی ما در انجمن در این روزها، تلاش برای هویت بخشی به هنرمند عکاس جنگ است. عکاس جنگ هنرمند مظلومی است که بسیار در مسیر هنرآفرینی و نمایش و روایت‌گری پس از جنگ، همیشه از اثر هنری خود دور مانده و آثار آنان به عنوان یک کالای فرهنگی مصرف بی‌رویه شده است. ما تلاش داریم با این رویداد هنری تا حدی بتوانیم هویت عکاس جنگ را به او بازگردانیم.