سرویس تجسمی هنرآنلاین: گالری دستان همانند سال‌های گذشته، پس از تعطیلات سال نو نمایشگاه بزرگی از آثار فریدون آو را در دو فضای دستان+2 و زیرزمین دستان برگزار می‌کند. اما در سال 99 با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی گالری‌ها، فریدون آو و گالری دستان تصمیم به برگزاری یک نمایشگاه مجازی گرفته‌اند.

این نمایشگاه که "یک فصل کاری" نام دارد شامل دو مجموعه اثر است که در جریان حضور فریدون آو در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف از تابستان تا پاییز 2019 به وجود آمده‌اند و شامل ترکیبی از مواد روی کاغذ و بوم هستند. تعدادی از این آثار پیش‌ از این در Condo Unit Athens 2019 در یونان به نمایش درآمده بود.

نکته قابل‌توجه در این نمایشگاه مجازی، شبیه‌سازی سالن‌های گالری است که توسط سام رکنی‌وند انجام شده و باعث می‌شود مخاطب در یک سالن نمایش دیجیتالی قرار بگیرد و تجربه قدم زدن در گالری و تماشای آثار در محیط واقعی را به دست آورد.

یکی از آثار این مجموعه توسط سهراب مهدوی مورد بررسی قرار گرفته تا مخاطب با نحوه مواجهه با اثر و خوانش آن آشنا شود. همچنین یک فیلم مستند توسط امید بنکدار درباره فریدون آو ساخته شده است که در طول نمایشگاه به صورت مجازی اکران خواهد شد. جلسه گفت‌وگو با فریدون آو نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه مجازی است که زمان آن در اینستاگرام گالری اعلام می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۳ اردیبهشت به سایت گالری دستان به نشانی https://dastan.gallery و همچنین صفحه اینستاگرام @_aartmaart_ مراجعه کنند.