به گزارش هنرآنلاین، انجمن صنفی نگارخانه‌داران نامه‌ای را به این شرح منتشر کرد:

جناب آقای هادی مظفری

مدیرکل محترم مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با درود فراوان

احتراماً به استحضار می‌رساند که در شرایط بحرانی به وجود آمده ناشی از بیماری کرونا و محدودیت‌های موجود پس از ابلاغ دستورالعمل‌های دولت محترم به جهت مبارزه و عبور از بحران بیماری . مشکلات عدیده‌ای برای اصناف مختلف و عوامل وابسته به آنها پیش آمده که در این بین صنف نگارخانه داران که نقش پررنگی در بالندگی هنرهای تجسمی دارند و در شرایط معمول نیز با حداقل‌ها گذران می‌کنند با متوقف شدن کلیه‌ نمایشگاه‌ها از اسفند ٩٨ دچار آسیب مضاعف شده‌اند .

اعضای انجمن نگارخانه داران در حال حاضر دارای ٣٤ عضو است که با در نظر گرفتن حداقل سه نفر از عوامل هر نگارخانه که حدود ١٠٢ نفر از طریق برپایی نمایشگاه‌های تجسمی امرار معاش می‌کنند و در شرایط موجود حداقل تا پایان خردادماه افق روشنی برای برپایی نمایشگاه وجود نخواهد داشت . علاوه بر این اجاره محل نگارخانه و هزینه‌های جاری شامل آب، برق و بیمه کارکنان و سایر هزینه‌ها نیز در این مدت بر مدیران نگارخانه‌ها تحمیل شده است .

با عنایت به موارد فوق‌الذکر استدعا داریم پیرو عنایت همیشگی مدیرکل محترم به اعضای جامعه هنرهای تجسمی و کمک‌های بی‌دریغ حضرت‌عالی جهت عبور از شرایط موجود، اعضای انجمن صنفی را یاری فرمایید .

با سپاس                 

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی

الهه جواهری