به گزارش هنرآنلاین، هادی مظفری؛ مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: پیش از ایام نوروز که بنا شد اداره کل‌ها فعالیت‌هایی را برای روزهای قرنطینه و اوقات خانه‌نشینی هموطنان طراحی کنند ما نیز در اداره کل هنرهای تجسمی تصمیم گرفتیم چند برنامه را به‌طور همزمان پیش ببریم. ارائه آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر با عنوان "نو به نو" که به مدت 40 روز هر روز یکی از آثار موزه به همراه متن توصیفی اثر منتشر شده یکی از برنامه‌های ما در ایام خانه‌نشینی هنرمندان بوده است. در برنامه‌ای دیگر هم آثار مسابقه کاریکاتور "ما کرونا را شکست می‌دهیم" منتشر کردیم.

مظفری گفت: ساخت پادکست‌ها نیز با این هدف انجام شد که برای علاقه‌مندان تخصصی و عمومی هنر به ویژه هنرهای تجسمی موضوعات جذابی را در این فضا مطرح کنیم. با آرشیو این برنامه‌ها و رجوع علاقه‌مندان به شنیدن دوباره آنها در فضاهای مربوط به هنرهای تجسمی، می‌توانیم به مجموعه‌ای برای تاریخ شفاهی هنرهای تجسمی دست پیدا کنیم.

او افزود: در ۲۰ قسمت پادکست "عصرانه هنر" موضوعاتی مانند؛ بررسی نقاشی‌های سهراب سپهری، پروانه اعتمادی، علی نصیر و حسین محجوبی، نگاهی به مکتب‌های دوره صفوی، بررسی عکاسی تاریخی و مطبوعاتی، بررسی کاریکاتور مطبوعاتی، بررسی ریشه‌های باستانی هنر مدرن و همچنین نگاهی به نقوش باستانی در هنر امروز، و تاثیر مدارس هنری مثل مدرسه صنایع مستظرفه و هنرستان هنرهای زیبا در عصرانه هنر موضوع بحث بوده‌اند.

او اضافه کرد: در این روزها پروژه دیگری را نیز در دست اجرا داریم که بازخوانی و بازنمایش نمایشگاه 80 پرتره از پیشگامان هنر و ادبیات معاصر است که اولین بار در سال 1357 نمایش داده شده بود.

واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی در پایان اعلام می کند؛ علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت و استفاده از آثار مسابقه کاریکاتور و گنجینه موزه و همچنین 80 پرتره از پیشگامان هنر و ادبیات معاصر ایران، به صفحه موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر به نشانی @tajasomi مراجعه کنند. علاقه‌مندان برای شنیدن پادکست "عصرانه هنر" نیز می‌توانند علاوه بر صفحه اینستاگرام موسسه توسعه هنرهای معاصر به پلتفرم‌های شنیداری پخش پادکست یا پادگیرها مراجعه نمایند.

شایان ذکر است، پادکست "عصرانه هنر" به نویسندگی و سردبیری سعید اسلام زاده، اجرای غزل نهانی، میکس و مسترینگ بشیر جعفری نیا، پشتیبانی فنی حسین محمدپور، و کارشناسی هنرمندانی چون عبدالرضا مجدی، احسان آقایی، مژگان قدوسی، سعید باباوند، امیر سقراطی، احمدرضا حقیقی، الهه جواهری و ...در موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر تهیه شده است.

گفتنی است، احسان آقایی مدیر موزه هنرهای معاصر، مدیریت پروژه نو به نو، اردشیر میرمنگره معاون هنری اداره کل، مدیریت پروژه هشتاد پرتره را بر عهده داشتند.