سرویس تجسمی هنرآنلاین: حمید بهرامی، طراح شناخته شده ایرانی اثری در رابطه با ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن در کشورهای مختلف منتشر کرد. این اثر که " دنیا، برو دستهات رو بشور!" نام دارد، با توجه به توصیه اکید پزشکان درباره شستن مداوم دست‌ها به‌عنوان تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا، طراحی شده است.

بهرامی در این اثر ویروس کرونا را به توپ بولینگ تشبیه کرده و در اطراف آن چند پین بولینگ را قرار داده است که بر روی هر کدام بخشی از نقشه زمین قرار دارد. هرکدام از این پین‌ها درحالی‌که ماسک بر دهان دارند قصد دارند به ویروس توپی ضربه بزنند تا آن را از خود دور کنند. بالای سر یکی از شخصیت‌های داستان نیز کادری وجود دارد که در آن نوشته شده است :" اگر فقط دستهامو شسته بودم!" و این نشان دهنده حسرت یک بیمار برای رعایت نکردن بهداشت و مبتلا شدن به کرونا است.

بهرامی

حمید بهرامی از جهان کاریکاتور، تصویرسازی و انیمیشن می‌آید و آثارش رگه‌ای از طنز، بهت‌زدگی و هراس را در خود دارند. او پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود: "روزم را با تماشای اخبار شروع می‌کنم و این‌طوری احساس می‌کنم در جریان قرار می‌گیرم و زندگی را به روزمرگی‌ام تزریق می‌کنم. به واسطه همین جمع‌آوری اخبار است که گاهی کاری را اجرا می‌کنم که در آن دونالد ترامپ هم هست. این رفتار شاید ژورنالیستی‌ترین نوع برخورد با هنرهای تجسمی باشد."

بهرامی هنرمندی در عرصه جهانی کارتون و انیمیشن است که هر از گاهی تجربیات مستقل خود در طراحی و نقاشی را به ایران می‌آورد و در سال‌های اخیر دو نمایشگاه از آثار او در گالری هما برگزار شده است. او فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه هنر تهران است و از سال ۱۳۸۷ در امریکا  زندگی می‌کند و به عنوان طراح مفهومی همکاری خود را با برخی شرکت‌های تولید انیمیشن در امریکا ادامه می‌دهد. بهرامی سیمرغ بلورین بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر را برای انیمیشن "مسافر افق"، با موضوع مقاومت فلسطین دریافت کرده و برنده بهترین فیلم انیمیشن خارجی از گردهمایی سالانه اسیفای آتلانتا ۲۰۰۸، کسب عنوان اثر برگزیده و مدال برنز از جشنواره یومیوری شیمبون سال ۱۹۹۴ ژاپن و برنده بهترین فیلم ایرانی از پنجمین دوسالانه بین‌المللی انیمیشن تهران ۱۳۸۶ بخشی از افتخارات اوست.