سرویس تجسمی هنرآنلاین: روزهای گذشته با شیوع ویروس کرونا همه رویدادهای هنری کشور به حالت تعلیق درآمد تا با کم شدن از تعداد تجمعات، احتمال ابتلای افراد جامعه به این ویروس کاسته شود. گالری‌ها نیز از جمله مکان‌هایی بودند که اگرچه اغلب در آنها تجمعی وجود ندارد و مخاطبان در فواصل زمانی مختلف به بازدید از آثار می‌پردازند، بااین‌حال از ابتدای هفته تعدادی از آنها به صورت خودخواسته اقدام به لغو نمایشگاه‌ها کردند و پس‌ از آن از روز 6 اسفند همه گالری‌ها به خواست اداره کل هنرهای تجسمی تعطیل شدند.

تابه‌حال گالری‌های مختلف مدت تعطیلی فعالیت خود را تا 8 یا 9 اسفند و یا تا اطلاع ثانوی اعلام کرده‌اند و البته تعدادی از گالری‌ها نیز هیچ اطلاع‌رسانی در این زمینه نکرده‌اند. در این میان نمایشگاه‌هایی که روز 2 اسفند افتتاح شده بودند تنها دو یا سه روز فرصت برگزاری یافتند و با توجه به اینکه مدت زمان تعدادی از نمایشگاه‌ها تنها یک هفته است، عملا هنرمندان زیادی فرصت ارتباط با مخاطبان خود را از دست دادند. با این‌حال تعداد دیگری از گالری‌ها که زمان بیشتری را برای هر نمایشگاه در نظر می‌گیرند، این امید را برای هنرمندان خود ایجاد می‌کنند که نمایشگاه پس از چند روز تعطیلی ادامه پیدا کند.

به نظر می‌رسد روز جمعه 9 اسفند تعداد محدودی افتتاحیه در گالری‌های تهران وجود داشته باشد و تعدادی از آنها نیز فعالیت خود را از سر می‌گیرند. در ادامه این گزارش نگاهی داریم به گالری‌های که در روزهای آتی فعال هستند، بااین‌حال به دلیل وجود احتمال تغییرات مجدد در برنامه‌ها توصیه می‌شود علاقه‌مندان با تماس قبلی به گالری‌ها مراجعه کنند.

انتظامی: نمایشگاه نقاشی "در امتداد تاریکی" با آثاری از علی رحیمی  ۹ تا ۱۵ اسفند در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ برپاست.

سیحون: نمایشگاه نقاشی ‎سولماز توحیدلو با عنوان "شام آخر" ٩ تا ٢١ اسفند در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱ برگزار می‌شود.

شیث: نمایشگاه گروهی نقاشی "در راه" 9 تا 14 اسفند در گالری شیث به نشانی چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی، میزبان علاقمندان است.

گالری آگ، تا جمعه ۹ اسفند تعطیل/ نمایشگاه آثار حامد جابرها با عنوان "در کشته خویشتن نگه‌ کن" تا 23 اسفند در گالری آ.گ به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی جنوبی، پلاک ۴۳ برپاست.

گالری تم، تا پنجشنبه ۸ اسفند تعطیل/ نمایشگاه گروهی عکس "قاب‌های سفید" تا 18 اسفند در گالری تم برپاست. این گالری در خیابان کریم‌خان زند، نجات‌الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک 10 قرار دارد.

گالری دستان +۲، تا پنجشنبه ۸ اسفند تعطیل/ نمایشگاه آثار برادران قاسمی با عنوان "ماهی بزرگ" تا 23 اسفند در گالری دستان+2 برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره 8 طبقه 2 مراجعه کنند.

گالری زیرزمین دستان، تا پنجشنبه ۸ اسفند تعطیل/ نمایشگاه نقاشی سینا قدک‌ساز تا 23 اسفندماه در زیرزمین دستان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره 6 مراجعه کنند.

گالری راه ابریشم، تا جمعه ۹ اسفند تعطیل/ نمایشگاه گروهی عکس "فراموشی و تهییج غیر عادی حافظه" تا 23 اسفند در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، پلاک ۲۱۰ برپاست.

تالار این/جا، تا جمعه ۹ اسفند تعطیل/ نمایشگاه نقاشی معصومه عبیرینیا با عنوان "فرمایش" تا 16 اسفند در گالری این‌جا به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه پدرام، شماره 4، طبقه همکف برپاست.

گالری ماه، تا جمعه ۹ اسفند تعطیل/ نمایشگاه طراحی و نقاشی محمد رحیمی تا 13 اسفند در گالری ماه به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ میزبان هنردوستان است.

‌گالری باوان، تا پنجشنبه ۸ اسفند تعطیل/  نمایشگاه گروهی اینستالیشن، عکاسی، ویدئو، نقاشی "زیست بوم" به کوشش زهرا قیاسی با آثاری از مهرداد افسری، ایمان ابراهیم‌‌پور، پونه اُشیدری، شیده تامی، هدا زرباف، عادله فرزین‌در، علی فی، زهرا قیاسی، سمانه مطلبی، علی هنرور تا 23 اسفند در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک 7 برپاست.

گالری افرند، تا جمعه ۹ اسفند تعطیل/ نمایشگاه گروهی "+98" تا 23 اسفند در گالری افرند واقع در بزرگراه جلال آل‌احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان 19ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک 48 برپاست.‌

کارخانه آرگو، تا پنجشنبه ۸ اسفند تعطیل/ نمایشگاه آثار نازگل انصاری‌نیا با نام "اتاقی شهر می‌شود" تا 22 فروردین 99 در کارخانه آرگو بنیاد پژمان برگزار می‌شود. کارخانه آرگو در خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ قرار دارد.

گالری ایوان، تا جمعه ۹ اسفند تعطیل/ نمایشگاه گروهی "زورخونه" با آثار چیدمان، عکاسی، نقاشی، ویدئوآرت تا 12 اسفند در گالری ایوان برپاست. این گالری در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ قرار دارد.

‌ گالری فرمانفرما، تا جمعه ۹ اسفند تعطیل/ نمایشگاه ویژه سال نو با عنوان "رستاک هنر" تا 23 اسفند در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی 2 برپاست.

خانه هنرمندان ایران، تا جمعه ۹ اسفند تعطیل/ هفدهمین نمایشگاه "تصویر سال" تا 23 اسفند در خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر برپاست.