به گزارش هنرآنلاین، در دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بخشی ویژه برای سردار شهید قاسم سلیمانی وجود دارد که علاوه بر رونمایی از اثر حسن روح‌الامین در این بخش، یک پرتره و یک سردیس از این شهید پیش چشمان مخاطبان قرار گرفته است که توسط هنرمندان آن - عباس برزگر گنجی و علی لوایی-در طول برگزاری جشنواره تکمیل می‌شود.

علی لوایی هنرمند مجسمه‌ساز که پیش از این نیز با حضور در سمپوزیوم‌های مختلف، سردیس قهرمانان ملی و قهرمانان 8 سال دفاع مقدس را ساخته است، در این دوره از جشنواره روی ساخت سردیسی از سردار شهید سلیمانی کار می‌کند.

وی درباره ساخت این سردیس می‌گوید: پیش از شروع جشنواره دو روز روی آن کار کرده بودم و در کارگاه اسکلت آن را درست کرده و خمیر زده بودم. در طول برگزاری جشنواره روی ساخت آن در موسسه صبا کار می‌کنم و اگر به اتمام نرسید دوباره در کارگاه روی آن کار خواهم کرد.

وی ادامه می‌دهد: ما پرتره‌سازان نیاز به عکس‌های تمام رخ و نیمرخ از شخصیت‌هایی که محور خلق اثر هستند داریم و من هم بهترین عکس‌هایی که از این شخصیت برجسته در دسترسم بود را انتخاب کردم.

عباس برزگر گنجی نیز در این بخش ویژه روی پرتره‌ای از این شهید گران‌قدر کار می‌کند و درباره آن می‌گوید: من باید طی روز برپایی جشنواره کار را به اتمام برسانم و هر روز مرحله‌ای از کار را پیش چشم مخاطب جلو می‌برم تا بازدیدکنندگان هم‌ چیزی برای دیدن داشته باشند و هم احساس نزدیکی با اثر کنند و حس و حال انها هم روی کار من اثر می‌گذارد.

وی ادامه می‌دهد: ایشان سردار دلهاست و همه ما به ایشان مدیون هستیم و هر کاری در این زمینه انجام دهیم هیچ است. این افتخاری برای ماست که در کنار تصویر ایشان دیده می‌شویم و از ما و ایشان عکس به یادگاری می‌گیرند. من برای انتخاب عکسی که ملاک پرتره‌ام باشد نیز تمام اینترنت را گشتم و به این تصویر که رسیدم همه آنچه می‌خواستم در آن بود، صلابت و مهربانی ایشان را در این تصویر دیدم.

دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از 29 بهمن کار خود را آغاز کرده است و تا 5 اسفند در موسسه فرهنگی هنری صبا  واقع در خیابان طالقانی، ابتدای خیابان برادران مظفر برگزار می‌شود و ورود برای عموم مردم در بازدید از آثار این جشنواره و شرکت در نشست‌های پژوهشی آزاد است.