به گزارش هنرآنلاین، با نمایش آثار خلق‌شده در کارگاه هنری "سرو بلند انقلاب اسلامی" با حضور هنرمندان حوزه‌های نقاشی، نگارگری و خوش‌نویسی از سراسر کشور، "موزه هنرهای معاصر فلسطین" جلوه‌گاه روایت هنرهای ایرانی از سردار شهید "حاج قاسم سلیمانی" می‌شود.

این نمایشگاه، حاصل کارگاه "سرو بلند انقلاب اسلامی" است که در روزهای 17 و 18 بهمن 1398 در دانشگاه هنرهای اسلامی‌ـ‌ایرانی استاد فرشچیان برگزار شد.

در این کارگاه، شصت هنرمند از سراسر نقاط کشور که بعضی از آنها از چهره‌های شاخص هنری در نقاشی، نگارگری و خوش‌نویسی به شمار می‌روند، با خلق 24 اثر نقاشی، 17 اثر نگارگری و 10 اثر خوش‌نویسی، یادواره و سوگ‌نگاره هنر ایران را به مناسبت چهلمین روز عروج سردار دل‌ها و سید شهیدان مقاومت اسلامی، خلق و اجرا کردند.

آثار این کارگاه، عصر روز شنبه 26 بهمن 1398، با حضور بزرگان هنر و فرهنگ کشورمان پس از آیینی ویژه در مؤسسه فرهنگی‌هنری صبا، در موزه فلسطین رونمایی می‌شود.

گفتنی است هم‌زمان با نمایشگاه، نشست نقد و بررسی آثار با حضور هنرمندان خالق اثر و نیز حبیب‌الله صادقی، دبیر بخش نقاشی؛ علی‌اشرف صندوق‌آبادی، دبیر بخش خوشنویسی؛ محمدعلی رجبی، دبیر بخش نگارگری؛ و آقایان حبیبی و عصمتی، دبیران اجرایی، برگزار خواهد شد.

"سرو بلند انقلاب اسلامی" اولین یادنگاره جمعی هنرمندان در بزرگداشت "سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی"، حاصل مشارکت و همکاری دانشگاه استاد فرشچیان، دانشگاه آزاد اسلامی، فرهنگستان هنر و مؤسسه فرهنگی‌هنری صبا ، انجمن هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح است و تا 1 اسفند 1398، میزبان عموم علاقه‌مندان و مخاطبان خواهد بود.