سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار میثم نژادرسولی با عنوان "اوریگامی آزادی" در گالری آرتیبیشن برپاست. میثم نژادرسولی در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه در این نمایشگاه آثار نقاشی و طراحی به نمایش درآمده است گفت: پایه شکل‌گیری این آثار توجه به جنس کاغذ، شکنندگی و شکل‌پذیری آن است. من این ویژگی را با جریانات و مفاهیم انتزاعی زندگی مانند عشق، مرگ و آزادی تطبیق دادم که آنها نیز در دنیای امروز مانند کاغذ شکننده و سست به نظر می‌رسند.

نژادرسولی ادامه داد: اگر یک کاغذ مچاله شده را از بعضی زوایا در نظر بگیرید مانند یک صخره یا کوه مستحکم دیده می‌شود، اما تلنگری به آن باعث می‌شود ایستادگی خود را از دست داده و بیفتد و یا با کمترین نیرویی تغییر شکل می‌دهد. مانند بسیاری از ارزش‌ها و مفاهیمی که امروزه چنین به نظر می‌رسند.

 او با بیان اینکه آثار این مجموعه فیگوراتیو هستند و کاغذها در بعضی آثار در ارتباط با آدم‌ها دیده می‌شوند گفت: کاغذها در این آثار به دو شکل مچاله شده یا اوریگامی دیده می‌شوند. کاغذهای مچاله شده نشان‌دهنده آدم‌هایی هستند که از نظم درونی و بیرونی خود خارج شده، دچار تغییر شکل و دگرگونی شده‌اند. این کاغذهای مچاله شده معمولاً تنها هستند زیرا در دنیای امروز آدم‌ها کمتر درکی از یکدیگر دارند و منفعت‌خواهی و سلطه‌طلبی‌های آنها  باعث شده است که هر روز فقیرتر و تهی‌تر شوند و یا درگیر و دار جنگ‌های پیاپی باشند و در نهایت فراموش شوند.

او ادامه داد: کاغذهایی که به شیوه اوریگامی شکل گرفته‌اند گاهی نماد آدم‌هایی هستند که بیرون از گود نشسته‌اند و تنها کار آنها نظاره کردن است. در برخی آثار هم اوریگامی‌ها به شکل پرنده یا اسب، نشان‌دهنده مفاهیم آزادی و رهایی هستند با این حال این مفاهیم و ارزش‌ها استوار نیستند، بلکه توخالی‌اند و تحت تأثیر نیروهای بیرونی نابود و یا متزلزل می‌شوند. آن‌ها اشاره‌ای به خوشی‌هایی هستند که به راحتی از بین می‌روند.

نژادرسولی درباره نحوه‌ انتخاب نمادها در این آثار گفت: بیشتر اوقات رویکردم به فرم‌ها است. یعنی ابتدا از فرم و رنگ شروع می‌کنم و ممکن است به مرور محتوا و یا موضوع به آنها اضافه شوند و یا کار رویکردی نمادین گیرد.

او ادامه داد: جنبه انتقادی که به جهان امروز دارم را در مرحله اول به خودم اعمال کردم. شخصیت اولی که مورد انتقاد قرار می‌گیرد خودم هستم و در میان سایر عناصر قرار گرفته‌ام. در این آثار چهره‌ام را با همان رنگ سفیدی که کاغذ مچاله‌ها را ساخته‌ام، به تصویر کشیدم و به‌جز من و کاغذهای مچاله، بقیه عناصر رنگی هستند.

نمایشگاه آثار میثم نژادرسولی تا 27 بهمن‌ماه در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک 6 برپاست.