به گزارش هنرآنلاین، هادی مظفری در دیدار از جلسه داوری این جایزه گفت: جایزه خوشنویسی یاس یاسین، خصوصی است و باعث افتخار است که استادان مبرز خوشنویسی ایران و کشورهای ترکیه، عراق و سوریه در این داوری حضور دارند. از داوران شنیدم که کیفیت آثار به قدری بالاست که کار داوری را سخت کرده است.

مظفری گفت: از برگزارکنندگان این رویداد سپاسگزارم و قطعاً نام مبارک صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها باعث این کیفیت و حضور شده است. و امیدوارم که در آینده‌ای نزدیک موزه آثار گنجینه‌ای مربوط به حضرت فاطمه زهرا راه‌اندازی شود. و این جایزه راه خود را به‌طور مستمر دنبال کند.   

جایزه بین‌المللی خوشنویسی یاس یاسین به کتابت کامل خطبه حضرت فاطمه زهرا (س) و قطعه‌نویسی آیات، احادیث و متون مرتبط به حضرت زهرا اختصاص دارد.

داوران رشته نستعلیق عبارت‌اند از: جلیل رسولی، سید محمد احصایی، علی شیرازی، عباس اخوین و کیخسرو خروش. در رشته‌های نسخ و ثلث نیز داوود بکتاش از ترکیه، عبدالصمد صمدی از ایران، عبیده صالح البنکی از سوریه، دکتر عبدالرضا بهیه داوود (روضان) از عراق و سید محمد حسینی موحد از ایران، آثار رسیده را داوری کردند.

250 اثر از خوشنویسان به این جایزه رسیده است که داوران در هر رشته سه نفر برگزیده و 10 نفر شایسته تشویق را معرفی خواهند کرد. و به هر اثر ویژه در زمینه کتابت کامل خطبه حضرت فاطمه زهرا در رشته‌های نستعلیق و نسخ جایزه‌ای یک میلیارد ریالی اهدا می‌شود. مراسم اختتامیه و اهدای جوایز 26 بهمن‌ماه مصادف با ولادت حضرت زهرا علیهاالسلام برگزار خواهد شد.