به گزارش هنرآنلاین، دبیرخانه جشنواره عکس "هشت" با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از آنجایی که حوادث ناگوار ماه‌های اخیر امکان عکاسی و تبلیغات را از این جشنواره که موضوع آن "شادی و نشاط" است، سلب کرد، بنابراین سومین دوره جشنواره "هشت" به بعد از نوروز ۱۳۹۹ موکول شد و آخرین مهلت ارسال اثر ۴ اردیبهشت ماه تعیین می‌شود.

هم‌زمان با نزدیک شدن به پایان مهلت فراخوان سومین دوره جشنواره عکس "هشت"، دبیرخانه‌ این جشنواره بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

"به نام خداوند هنر و مهر

سومین دوره جشنواره عکس هشت با انتخاب موضوع شادی و نشاط و انتشار فراخوان در تابستان ۱۳۹۸ کار خود را آغاز کرد. انتخاب این موضوع حاصل جلسات کارشناسی و مشورتی متعددى با دوستان و همراهان کاربلد و همیشگی جشنواره بود که همگی بر نیاز جامعه به عنصر شادى اتفاق‌نظر داشتند. بر این باور بودیم که می‌توان با تأکید بر این موضوع، "هشت" را به سمت و سویی ببریم که در ثبت لحظات شاد و پرنشاط در تمامی زوایای زندگی ایرانی اسلامی ایجاد انگیزه کند؛ که شاد باشیم و با ثبت شادی‌ها در ترویج شاد زیستن قدم برداریم.

از زمان نشر فراخوان جشنواره تاکنون در کشور عزیزمان روزهای شاد و پرنشاط کمتر رخ نمود. گریزى نبود جز تغییر تاریخ جشنواره. ما که در دوره‌های پیشین حتی یک ساعت هم مهلت ارسال آثار را تمدید نکرده بودیم، در این دوره، ٢ بار مهلت ارسال آثار را تغییر دادیم؛ به امید آنکه شاید روزهای شادی از پس این همه غم و اندوه در جامعه حاکم شود.

اما دریغ!

حادثه از پشت حادثه خاطر مردم این سرزمین را آزرد و می‌آزارد. این حوادث ناگوار امکان تبلیغات را از جشنواره‌ای که موضوع آن "شادی و نشاط" است، سلب و بستر عکاسی با موضوع شادی را برای عکاسان محدود کرد.

ازاین‌رو با پوزش فراوان از تمامی عکاسانی که تا این لحظه در جشنواره عکس هشت شرکت کرده‌اند، برای همدردی و همراهی با مردم عزیز ایرانمان و با احترام به قلب‌های آکنده از اندوه در سال جاری، سومین دوره جشنواره عکس هشت با موضوع شادی را به بعد از عید باستانی نوروز ۱۳۹۹ موکول می‌کنیم و آخرین مهلت ارسال اثر ۴ اردیبهشت ماه تعیین می‌شود؛ به امید آن که پس از این روزهایى شاد و پرنشاط در انتظار این سرزمین و مردمش باشد.

به امید شادى و نشاط براى همه ایرانیان"

بر پایه این گزارش، جلوه‌های نشاط و شادی در تمام زوایای زندگی ایرانی اسلامی محور اصلی سومین دوره جشنواره عکس "هشت" است و با توجه به این فرمایش امام رضا(ع) انتخاب شده است: بعد از انجام واجبات، کاری بهتر از ایجاد خوشحالی برای مؤمن نزد خداوند نیست. جلوه‌های شادی در حرم مطهر رضوی و سایر بقاع متبرکه نیز بخش ویژه سومین جشنواره عکس تلفن همراه "هشت" است.

در بخش اصلی علاوه بر تندیس جشنواره و لوح افتخار، به نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ ۴۰، ۲۵ و ۱۵ میلیون ریال اهدا می‌شود. جایزه نقدی عکاس برگزیده بخش ویژه نیز ۴۰ میلیون ریال است.

جشنواره عکس‌های موبایلی "هشت" به همت شرکت نقش رؤیای بهشت برگزار می‌شود و در ادوار پیشین، علاوه بر وزارت ارشاد و بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع)، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر،  باغ‌موزه قصر و فرهنگسرای ارسباران از جشنواره حمایت کردند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره عکس "هشت" به نشانی https://royayebehesht.ir مراجعه کنند. تلفن دبیرخانه ۰۲۱۶۶۹۴۱۰۶۱ پاسخگوی پرسش‌های احتمالی شرکت‌کنندگان است.