سرویس تجسمی هنرآنلاین: روز گذشته 13 دی‌ماه در پی شهادت مظلومانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حسن روح‌الامین، نقاش جوان و شناخته شده ایرانی اثر جدیدی با عنوان "اصحاب آخرالزمانی اباعبدالله" خلق کرد.

در این اثر پیکر شهید گران‌قدر قاسم سلیمانی در آغوش حضرت اباعبدالله حسین (ع) دیده می‌شود. این اثر بیانگر مظلومیت و جهاد در راه اسلام و ائمه را به نمایش گذاشته است. این اثر نشان دهند سال‌ها مجاهدت سردار قاسم سلیمانی در حفظ حرم مطهر ائمه معصومین در عراق و سوریه است تا این شهید بزرگوار در زمره اصحاب آخرالزمانی اباعبدالله قرار گیرد.

3338612

شهید قاسم سلیمانی علاقه خاصی به آثار حسن روح‌الامین نقاش آیینی داشت و حتی پیش از این در آذرماه 1396 سردار سلیمانی بر کتاب‌ مجموعه آثار حسن روح‌الامین، دست‌نوشته‌ای نگاشته بود. در  دست‌نوشته این سردار شهید آمده:

"بسمه‌تعالی

دوست و برادر عزیز و هنرمند متعهدم حسن‌آقای عزیز؛

آن‌چه از هنر خدادادیِ جنابعالی در ترسیم مصائب اهل‌بیت(ع)، مشاهده کردم، هریک فراز از چند منبر عالم برجسته و با اخلاص بود.

برادر بزرگوارم؛ این هدیه الهی را همانند خون‌ها و دست‌ها و سرها و پاهایی که در این راه قلم شد، وقف این راه کن؛ و خط و راهی را برای دیگر متعهدین و توانمندان ترسیم بفرما.

از خداوند منان خواهانم به این دستان بابرکت، توانمندیِ بیش از پیش و قلب و دل شما را در این راه منورتر بگرداند.

برادرت قاسم سلیمانی"

17-12-20-111459Untitled