سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار ستاره حسینی با نام "شکستنی مثلِ حباب" در ویستاپلاس برپاست. ستاره حسینی در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه آثار موجود در این نمایشگاه شامل ویدئوآرت، چیدمان و طراحی است، درباره ایده این مجموعه گفت: عنصر حباب در برخی از کارهای پیشین من نیز حضور داشته و حتی در نام بعضی از آثار و نمایشگاه‌هایم نیز از این واژه استفاده کرده‌ام. من در مجموعه‌های مختلفم از حباب با توجه به مفاهیم موجود در آثار استفاده کرده و در هر جا، معانی جدیدی از آن را به کار گرفته‌ام که در برخی موارد از حباب به عنوان عنصری معلق که مفهوم ناپایداری را می‌رساند استفاده کرده‌ام.

حسینی ادامه داد: در این نمایشگاه تمثیل حباب در ادبیات و فرهنگ را به کار برده و معنای کوتاه بودن زندگی و عبور زمان را مدنظر داشتم. در ویدیوآرتِ این نمایشگاه ایهامی وجود دارد و در پایان آن شاهد ترکیدن حباب‌ها هستیم که این موضوع بیانگر زندگی و مرگ است. من در مفهوم کلی نمایشگاه قصد داشتم گذر لحظه‌ها را در زندگی نشان دهم و آن را با مسائل تاریخی و ادبیات پیوند بزنم.

او با اشاره به وجود مدیاهای گوناگون در این نمایشگاه گفت: در ویدئو آرت، چیدمان و طراحی هر کدام به نوعی و بر اساس مدیا، حباب‌ها و مفاهیم را نشان دادم. ترکیدن حباب بعضی از موضوعاتِ امروزی، در زندگی روزمره‌ ما تأثیرگذار است که این زندگی روزمره در طراحی‌های من و اشارات تاریخی و ادبی در بخش چیدمان حباب‌ها دیده می‌شود. من در چیدمان حباب‌ها به بخشی از جامعه اشاره می‌کنم که کار مولد ندارند و پول خود را در خرید و فروش دلار و ساخت‌وساز و مسائلی مانند این صرف می‌کنند و به این ‌ترتیب در زندگی خود و دیگران حبابی درست می‌کنند که می‌تواند کوچک و بزرگ شود و تاثیر زیادی بر زندگی و جامعه بگذارد.

حسینی افزود: قصد نداشتم در این مجموعه حکمی بدهم بلکه فقط طرح مسئله می‌کنم و اشاره به تاریخ و ادبیاتی دارم که می‌گویند زندگی مثل حباب ناپایدار است. این مسئله فقط به زندگی امروز و جامعه ما برنمی‌گردد بلکه در همه دنیا وجود دارد و میزان آن در شرایط اجتماعی مختلف کم و زیاد می‌شود.

حسینی ادامه داد: کار من داد و ستد و یک‌ نوع مطالعه موازی در فرم و محتوا است که ویدئوی این نمایشگاه، در قالب زمانیست که جاری می‌شود و توالی زمانی دارد که در آن حرکت و صدا دیده می‌شود. طراحی‌هایی که در سمت چپ قرار دارند، روی سطح‌هایی شکل پیداکرده‌اند و در سمت راست نیز حباب‌هایی را به‌صورت حجم می‌بینیم و در حقیقت داد و ستدی بین سطح و حجم و حرکت در این نمایشگاه وجود دارد. این آثار بسیار تأویل‌پذیر هستند و هر بیننده می‌تواند برداشت خود را از آن داشته و معناهای مختلفی در آن پیدا کند. انتخاب گالری ویستا پلاس هم جنبه معنایی کار را تشدید کرده و فضای بهتری را برای نمایش مفهوم آثار در اختیار من قرار داده است.

نمایشگاه آثار ستاره حسینی تا 13 دی در گالری ویستا پلاس به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.