به گزارش هنرآنلاین، فرزاد صادقی مدیر گالری فریا گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت بررسی سیر تکوین هنر معاصر ایران تصمیم گرفتیم با هم‌اندیشی هنرمندان برجسته کشور و تنی چند از اساتید دانشگاه، فراخوان مسابقه بررسی تحول هنر معاصر را منتشر کنیم.

او افزود: چون می‌خواستیم هنرمندان برای شرکت در این رویداد با هیچ محدودیتی مواجه نباشد، ازاین‌رو مبلغ ورودی در نظر نگرفتیم تا بتوانیم میزبان طیف وسیعی از هنرمندان از جای‌جای ایران باشیم. فراخوان این مسابقه در دو بخش نقاشی و مجسمه آبان ماه سال جاری منتشر شد و با توجه به استقبالی که از این ‌رویداد شد زمان شرکت در مسابقه را تا سوم آذرماه تمدید کردیم.

صادقی ادامه داد: بیش از 300 هنرمند از اقصی نقاط ایران تصویر بیش از 2500 اثر هنری خود را از طریق ایمیل و سی دی به دفتر گالری ارسال کردند و پس از بررسی و کارشناسی، 65 اثر از 37 نفر هنرمند را برای نمایش انتخاب کردیم. با نمایش این آثار قصد داریم به‌نوعی تحول هنرتجسمی معاصر را به نمایش بگذاریم و فرصتی برای بررسی این آثار را برای کارشناسان و منتقدان هنری فراهم کنیم.

نمایشگاه نقاشی و حجم 22 آذرماه در گالری فریا اسپیناس افتتاح می‌شود و تا 22 دی‌ماه ادامه خواهد داشت. گالری روزهای یکشنبه تعطیل است. گالری فریا اسپیناس در سعادت‌آباد، میدان بهرود، هتل اسپناس پلاس، ورودی دوم واقع شده است.