سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی شادی اثنی‌عشری با نام "مرگ نام کوچک زندگیست" در گالری ژاله برپاست. اثنی عشری در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۱۱ اثر با تکنیک اکریلیک و میکس‌مدیا در این مجموعه به نمایش در آمده است گفت: نقاشی را از کودکی آغاز کردم و بیش از ده سال شاگرد مرتضی کاتوزیان بودم. همیشه نقاشی رئال انجام می‌دادم و نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی زیادی در داخل و خارج از کشور داشتم. اما از سال ۹۰ با توجه به اینکه ردپای استاد کاتوزیان در آثارم دیده می‌شد، تصمیم گرفتم کاری برای خودم انجام دهم که ویژگی‌های شخصی داشته باشد.

او ادامه داد: چند سال را به تحقیق و مطالعه گذراندم و متوجه شدم به مسائل ملی و فرهنگ و تمدن ایران علاقه زیادی دارم. در جریان همین مسائل به کاشی‌ها علاقه‌مند شدم و آنها را به‌عنوان موضوع کار انتخاب کردم، زیرا هر کاشی داستان‌هایی از گذشته را با خود دارد.

اثنی‌عشری افزود: با توجه به اینکه قبلاً کارم رئال بود در این آثار هم به بازنمایی کاشی‌ها پرداختم اما آنها را به سمت کار انتزاعی بردم. البته این مجموعه حاصل کار دو سال گذشته است و باید ادامه پیدا کند تا تغییر کرده و به پختگی برسد. سابقه کار رئال صد در صد در این مجموعه تأثیر داشت زیرا کسانی که نقاشی رئال می‌کنند پالت رنگی و اجرای قوی دارند.

او با اشاره به تخریب کاشی‌ها گفت: کاشی‌هایی که در مکان‌های مختلف وجود دارند به دلیل قدیمی بودن تخریب شده یا توسط مردم دچار آسیب می‌شوند. من هم پس از کشیدن نقوش کاشی‌ها، روی آنها را با رنگ و مواد دیگر پوشش داده یا تخریب کردم تا مردم ببینند هنوز هم در پس این تخریب، زندگی وجود دارد. حتی در چند کار با اسپری و شابلون حروف و اعدادی آوردم که یادآور آسیب‌های مردم به این کاشی‌ها است.

اثنی‌عشری ادامه داد: نقوش آثارم برگرفته از نقش کاشی‌های مساجد و بناهای مختلف است که آنها را بازسازی کردم، اما قصد دارم در مجموعه بعدی در این نقش‌ها دخل و تصرف کرده و نقوش متفاوتی به وجود آورم.

او با بیان اینکه نقش کاشی‌ها مربوط به دوره‌های مختلف است افزود: نخواستم خود را به دوره خاصی محدود کنم. از یک‌سو کاشی‌های سلجوقی که فرم هندسی در میان آنها وجود دارد و سوی دیگر کاشی‌های دوره قاجار که المان‌هایی از صحنه شکار و پرتره در آنها دیده می‌شود را استفاده کردم. برای یافتن این نقوش به شهرهای مختلف سفر کرده و عکاسی کردم و تعدادی را هم از کتاب‌ها و اینترنت انتخاب کردم.

اثنی‌عشری ادامه داد: با توجه به سابقه کاری قبلی‌ام برایم مهم بود دوستانی که مرا می‌شناختند ببینند در این سال‌ها نحوه کارم چقدر عوض شده است و الان خود واقعی‌ام را به نمایش گذاشتم. بازخورد نمایشگاه هم خیلی خوب بود و مخاطبان آن حس مرگ و زندگی موجود در کارها را دریافت کرده بودند.

نمایشگاه نقاشی شادی اثنی‌عشری تا 17 آذر در گالری ژاله برپاست. این گالری به نشانی ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک 3 قرار دارد.