سرویس تجسمی هنرآنلاین: گردشگری به‌عنوان یک فعالیت اقتصادی مهم، سهم فزاینده‌ای در اقتصاد جهانی دارد. روند فزایندۀ تقاضای جهانی گردشگری و تنوع‌طلبی گردشگران، دست‌اندرکاران، متخصصین و برنامه‌ریزان را بر آن داشته تا به این گسترۀ عظیم و گوناگون تقاضای جهانی پاسخ دهند.

در این میان عنصر فرهنگی مانند هنر به‌عنوان بخشی از منابع گردشگری معرفی‌شده که قابلیت جذب گردشگران را دارد و بر همین اساس موضوع گردشگری هنری به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گردشگری خلاق که از ویژگی‌ها و خصلت‌ها و عناصر فرهنگی جامعۀ بشری گرفته شده، مورد توجه برنامه ریزان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری است.

کشور ایران به‌عنوان یکی از کانون های مهم فرهنگ و تمدن بشری و خاستگاه فرهنگ و ادب و هنر، زمینه‌های لازم برای توسعۀ گردشگری خلاق بر مبنای هنر کهن و نوین را داراست و با توجه به روند فزایندۀ تقاضای جهانی برای این نوع از گردشگری به راحتی می‌تواند زمینه‌های لازم برای جذب بیشتر و مؤثرتر آنها را فراهم کند.

شناخت نقش مهم و مثبتی که هنرها در توسعه ی گردشگری در جامعه ایفا می‌کنند بسیار مهم است. دولت‌ها برای ایجاد مشارکت بین هنر ، گردشگری و توسعه اقتصادی نیاز به استراتژی‌های قوی دارند. همان‌طور که افراد برای کاوش موزه‌ها به مکان‌های جدید سفرمی‌کنند . افراد با گردشگری هنری اصالت انسانی را جشن می‌گیرند و فرصت‌های جدیدی برای خودسازی و کسب تجربیات اصیل‌تری برای خود ایجاد می‌کنند.

ایده‌پردازان همایش ملی گردشگری هنری و هنر گردشگری، در سایه آگاهی از منافع بالا و در راستای بند الف ماده 3 و ماده 4 برنامه پنجم توسعه که بر لزوم حمایت از میراث فرهنگی مشترک در زمینه ادبیات و هنر و نیز شناساندن و معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی - ایرانی تأکید می‌کنند . عزم آن را دارند که برای اولین بار در کشور همایشی را در زمینه گردشگری هنری برگزار کنند.

بر همین اساس از کلیه صاحب‌نظران و فعالان این حوزه دعوت‌شده است مقالات خود در زمینه گردشگری هنری را به این همایش ارائه دهند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات می‌توانند به نشانی http://nowsadeh.com/arttourism مراجعه کنند.