به گزارش هنرآنلاین، مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در ابتدای این مراسم گفت: خوشحالیم که خانه هنرمندان چند دوره میزبان 10 روز با عکاسان ایران است و امیدوارم هشتمین دوره 10 روز با عکاسان ایران با برنامه‌هایی که تدارک دیده شده است، بهتر از دوره‌های قبل برگزار شود.

سیف‌الله صمدیان، رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران در ادامه مراسم گفت: اگر عکس نبود تاریخ‌های کج، کج‌تر نوشته می‌شد.

صمدیان در ادامه گفت: قرار بود مجمع عمومی انجمن عکاسان ایران و انتخابات هیات مدیره انجمن اردیبهشت ماه برگزار شود و امور انجمن به هیات مدیره جدید سپرده شود، اما به دلیل اینکه تعداد کاندیداهای هیات مدیره انجمن به حدنصاب نرسید، مجمع عمومی برگزار نشد و چون نمی‌خواستیم 10 روز با عکاسان متوقف شود، در فرصت کم با بهره‌گیری از آبرو، حرمت و دانش اسماعیل عباسی این دوره برگزار شد. امسال برای 10 روز با عکاسان ایران فراخوان نداشتیم. امیدوارم قدر باهم بودن را بدانیم و اگر در دوره‌هایی اشتباهاتی داشتیم ما را ببخشید.

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: 10 روز با عکاسان ایران یکی از مهم‌ترین رویدادهایی است که در عرصه هنر در شهر تهران برگزار می‌شود و هنرمندان و عکاسان در آن نقش محوری دارند و شورای شهر و شهرداری تهران نیز افتخار می‌کند که همراه این رویداد باشد.

اسماعیل عباسی، دبیر هشتمین دوره 10 روز با عکاسان ایران در این مراسم گفت: هنرمند عکس‌برگردان نیست. فیلسوفی است دوستدار دانش و دانستن، اندیشمند است و متفکر، که جهان را با ابزار خویش تبیین می‌کند. او با نگاهی به خود و نگاهی به جهان، جایگاه خود را می‌یابد، از منظر خویش از جهانی که می‌بیند با ما سخن می‌گوید. جهان‌بینی و بینش خویش از جهان را با ما به اشتراک می‌گذارد. او نه مانند آینه که همچون پنجره‌ای ما را به تماشای نادیده‌ها و شناخت ناشناخته‌ها فرامی‌خواند.

عباسی در ادامه گفت: در پشتیبانی از دگرگونی‌هایی که انجمن عکاسان ایران خواستار آن شد، و به پشت بانی کارشناسانه و هوشمندانه شورای هنری هشتمین دوره 10 روز با عکاسان ایران تشکیل یافته از دکتر مهدی مقیم نژاد، رامیار منوچهر زاده، زانیار بلوری و بهنام صدیقی و به پشت‌گرمی مسعود زنده روح کرمانی هشتمین دوره 10 روز با عکاسان ایران برگزار می‌شود. از هیات مدیره انجمن عکاسان ایران که به من اعتماد کردند و دبیری این دوره را به من سپردند، از فرزاد هاشمی  و از شورای هنری که جانانه وقت و انرژی گذاشت تا کارها به بهترین شکل ارائه شود، از تمامی افرادی که چراغ 10 روز با عکاسان ایران را در هفت دوره پیشین روشن نگاه داشتند و روشنی بخشیدند و از همکارانی که در پشت‌صحنه اما صحنه‌گردان اصلی بودند، سپاسگزاری می‌کنم. در برابر هنرمندان بالنده کشورم سر تعظیم فرود می‌آورم، چه آنانی که فرصت یافتند در این نمایشگاه شرکت کنند و چه آنانی که به هر دلیل امکان حضور نیافتند. و سپاسگزاری پیشاپیش از همکارانی که در نشست‌های نقد و بررسی ایراد کار همگی ما را برخواهند شمرد و روشنگر راه هنرمندان آینده خواهند شد. اندیشه‌ورز و سربلند باشید.

در ادامه نمایشگاه هشتمین دوره 10 روز با عکاسان ایران که شامل 40 پروژه عکس است افتتاح شد.

در هشتمین دوره 10 روز با عکاسان ایران پروژه‌هایی از مهران مقیمی، عاطفه علایی، گلرو علی‌آبادی زاده، محمد مهرآرا، پریا احمدی، حمید حکاکی، شکیب مجیدی، سودابه شایگان، فرناز دمنابی، سجاد دادپور، مژده مؤذن‌زاده، عاطفه خدابخش، مجید قدکساز، مهری رحیم زاده، رضایاوری، ساجد حق‌شناس، نرگس مقدم، محمد مروج، امیرهادی شیرزادی، بابک جوادزاده، عطا نوین، فرزانه رضایی، بهنام صادقی، مهدی مرادپور، پولاد حقیقی، سحر مختاری، نرجس نادری نژاد، خشایار شریفایی، علی سلطانی تهرانی، الهه زکویی، حنانه حیدری، عرفان دادخواه، امید امیدواری، پریسا فهامی، سینا شیری، آرمین عبدی، ثنا حسینی، میلاد گرگین، بنفشه عرشی و صبا خوانساری به نمایش گذاشته شده است.