سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی سهیلا حقیقت با نام "رنگ زندگی" در گالری والی برپاست. حقیقت در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۱۳ تابلو با تکنیک اکریلیک روی بوم در این مجموعه به نمایش در آمده است گفت: موضوع کار من معمولاً زنان هستند زیرا احساس می‌کنم آنها کمتر دیده می‌شوند و بسیاری از مواقع تلاش شده است تا آنها نادیده گرفته شوند. به همین دلیل احساس کردم باید آنها را نقاشی کنم تا بیشتر دیده شوند.

او درباره گرایش خود به نقاشی فیگوراتیو گفت: من از بچگی نقاشی می‌کردم و کار خود را با نقاشی از طبیعت شروع کردم. در واقع طبیعت یکی از حامیان همیشگی من بوده و هنوز هم رنگ‌های طبیعت در کارم هست. به کار فیگوراتیو هم خیلی علاقه‌مند بودم بااین‌حال وحشت داشتم که چه چیزی می‌خواهم از فیگور روی کار خود بیاورم. نمی‌خواستم کارم شعاری باشد و به همین دلیل مدت مدیدی روی این سوژه کار کردم و مدام فیگورها را خلاصه کردم. حتی در یک نمایشگاه با وجود اینکه وجوه زنانه در آثارم کاملا مشهود بود اما خود زنان در کار دیده نمی‌شدند. پس از مدتی احساس کردم این کارها فقط نشان دهنده زن بودن نقاش است اما خود سوژه را نشان نمی‌دهد، بنابراین کم‌کم فیگور زنان را وارد آثارم کردم و سعی کردم آنها را واضح‌تر نمایش دهم. نوع قلم‌زدن‌ها بر اساس شرایطی است که ما داریم. آن قلم‌های تند و تیز و اکسپرسیون در فضای آبستره کاملاً محسوس به چشم می‌آید.

حقیقت ادامه داد: بیشتر زنانی که نقاشی کردم خیالی هستند ولی چون خیال انسان از واقعیت سرچشمه می‌گیرد، شاید چهره این افراد به یک نفر شباهت داشته باشد و بیننده با دیدن آنها شک کند که او را می‌شناسند یا نه. اما نکته‌ای که برایم مهم بود این است که هیچ‌کس نمی‌تواند آنها را انکار کند. شما بودن این زنان را احساس می‌کنید و حضورشان در عین اینکه آدم خاصی نیستند کاملا محسوس است.

او با بیان اینکه می‌خواستم زنانی قدرتمند را نمایش دهم، افزود: زنان در آثارم به شکلی پرقدرت دیده می‌شوند، گاه درحال کتاب خواندن هستند و گاه مادری می‌کنند. سعی کردم هیچ‌کدام از آنها در حالت ضعف نباشند. اگرچه بیشتر آنها تنها هستند اما از شکل ایستادن یا نشستن آنها می‌توان کاملاً قدرتشان را احساس کرد.

حقیقت درباره رنگ‌هایی که در آثارش استفاده می‌کند گفت: زمانی که به دانشگاه رفتم پالت خاصی نداشتم و تمام رنگ‌هایی که در یک مجموعه رنگ وجود داشت را استفاده می‌کردم، چون شناختی از آن رنگ‌ها نداشتم و درکی از داشتن یک پالت خصوصی نداشتم. اما رفته‌رفته پالت رنگی من به فضای اصفهان که کودکی خود را در آن گذرانده بودم خلاصه شد. آن زمان هر جای شهر می‌توانستید به راحتی رنگ فیروزه‌ای را ببینید. رنگ خاکی پشت‌بام و فضای کاهگلی در کنار این فیروزه‌ای و از سوی دیگر فضای سرسبز چهارباغ چیزهایی بود که کودکی مرا ساخت. این رنگ‌ها و حرکت‌های دایره‌وار در آثارم چیزهایی هست که مدیون کودکی خودم هستم.

نمایشگاه نقاشی سهیلا حقیقت با نام "رنگ زندگی" تا 12 آذر در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 برگزار می‌شود.