به گزارش هنرآنلاین، هادی مظفری؛ مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاست‌گذاری هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی ضمن اعلام خبر فوق گفت : در سایت هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران 550 هنرمند با 1582 اثر هنری آثارشان را به ثبت رساندند . این آمار نشان از رشد 141 درصدی آثار و طرح‌های ثبت شده دارد . از نظر کمی حضور هنرمندان نیز در این دوره 41 درصد افزایش داشت.

وی افزود : این دوره از دوسالانه به شکل غیررقابتی است و بر مبنای پژوهشی و ارتباط دوسویه میان هنرمند و مخاطب شکل‌گرفته است .  از مشخصات این دوره دوسالانه مجسمه تأکید بر روند شکل‌گیری آثار است . در این دوره مقرر شده، پس از اعلام نتایج اولیه ، مخاطب به صورت مجازی شاهد روند شکل‌گیری یک اثر هنری از ایده تا اجرا باشد . درگاه اینترنتی هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران از صفر تا صد خلق یک اثر هنری را پیش روی مخاطبان و علاقه‌مندان به نمایش خواهد گذاشت. این از نکات بارز این دوره از بینال است.

طبق آمار اعلام شده از سوی روابط عمومی هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران در کل 550 هنرمند با 1582 اثر و ایده‌های ثبت شده در سایت در این دوره دوسالانه حضور خواهند داشت . از میان شرکت‌کنندگان، 277 هنرمند خانم  و 273  هنرمند آقا هستند . 344 نفر از شرکت‌کنندگان از پایتخت و 206 نفر از سایر استان‌ها در این دوره دوسالانه حضور دارند . پس از تهران بیشترین آمار متعلق است به : استان البرز 70 نفر، اصفهان 28 نفر ، خراسان رضوی 25 نفر و مازندران 15 نفر سپس باقی استان‌ها.

شایان ذکر است رئیس شورای سیاست‌گذاری هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران، هادی مظفری؛ مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و محمود بخشی، نرگس حریریان، ندا رضوی پور، بیژن غنچه پور، ملک دادیار گروسیان، محمود محرومی، کامبیز موسوی اقدم اعضای این شورا هستند . این دوره دوسالانه مجسمه‌سازی تهران به دبیری محمود بخشی برگزار خواهد شد . آثار رسیده  نیز توسط   نازگل انصاری نیا، شهرزاد چنگلوایی، نرگس حریریان، ندا رضوی پور، بیژن غنچه پور، سهراب محبی، کامبیز موسوی اقدم انتخاب می‌شوند.

گفتنی است، انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران را به شکل غیررقابتی در اسفند ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۹ در باغ کتاب تهران برگزار می‌کند.