به گزارش هنرآنلاین، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید که سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و سیدعباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های فرهنگی هنری نیاوران نیز حضور داشتند گفت: این نمایشگاه دارای سه ویژگی است که به‌عنوان مزیت‌های آن به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: اولین ویژگی این نمایشگاه این است که توانسته از اساتید برجسته پیشکسوت در شاخه‌های مختلف جذب آثار کند. تعداد قابل‌توجهی از آثار این هنرمندان در این نمایشگاه حضور دارد.

صالحی ادامه داد: دومین ویژگی و مزیت این نمایشگاه صرفا تهرانی نبودن آن است. در این نمایشگاه از استان‌های مختلف آثار هنرمندان وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سومین ویژگی این نمایشگاه این است که با توجه به اینکه  هنرمندان پیشکسوت به عنوان جامعه الگو برای اهالی هنر محسوب می‌شود این نمایشگاه منجر به انسجام در اهالی هنر به ویژه در نسل جوان می‌شود که در فضای همدلی با عرضه آثار هنری از طریق الگوسازی رفتاری به یکدیگر کمک کنند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه نخستین دوره است که برگزار می‌شود و امیدواریم در دوره‌های بعدی با اثرگذاری و گستره بیشتری برگزار شود.

صالحی درباره راه‌اندازی گالری دائمی برای آثار هنرهای تجسمی، گفت: شاخه‌های مختلفی برای فعال‌سازی اقتصاد هنر وجود دارد که هنرهای تجسمی هم از جمله این شاخه‌ها است و ظرفیت بسیاری برای اقتصاد هنر به شمار می‌آید.

صالحی ادامه داد: از طریق مجتمع‌ها، خیابان‌ها و گذرهای فرهنگی و هنری می‌توانیم فرصت‌های خوبی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد و از فرهنگ و هنر کشورمان پاسداری کنیم.

در این دیدار سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و دبیر اولین نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان پیشکسوت توضیحاتی در خصوص نحوه شکل‌گیری و اعتماد و همکاری صمیمانه هنرمندان برای ارائه آثار در یک فرصت بسیار کوتاه زمانی ارائه داد.

در این دیدار استادان حسین محجوبی، محمدحسین عطارچیان، داود رواسانی، بیژن بیژنی، زینت السادات عارفی، طاهر شیخ الحکما، جواد افشین نیاد و محمد سلمانی حضور داشتند.