سرویس استان‌های هنرآنلاین: نمایشگاه آثار نقاشی وحید میربیگی با نام "واریاسیون بر روی تمی از نقاشی ایرانی" در جزیره کیش برپاست. مدیر و هنرگردان مجموعه هنری و موزه خلیج‌فارس، م – آزادکام درباره این نمایشگاه نوشته است: رسیدن به بیان شخصی یکی از مؤلفه‌های تشخص هنری هنرمند است که امضاء هنرمند نیز نامیده می‌شود. در واقع یکی از دغدغه‌های اصلی هنرمند در طول فعالیت هنری، رسیدن به این بیان شخصی است. گویی این مرز تمایز آثار او با دیگر هنرمندان قبل و بعد از او است و در واقع مسیری است که با دقت و حوصله و قطعا سخت‌کوشی هنرمند باید طی شود.

وحید میر بیگی در دو دهه فعالیت حرفه‌ای خود، نتایج قابل قبولی را کسب کرده است. میربیگی هنرمندی است که محتوا و فرم در آثارش کاملا قابل دیدن و حس کردن است و این مهم در همه مجموعه‌های قبلی او نیز قابل لمس است. مجموعه‌های نیلوفرهای آبی ، عصر جدید ، گوشتا، ماشین و مجموعه حاضر یعنی مجموعه واریاسیون بر روی تمی از نقاشی ایرانی. البته در مجموعه پیش رو، پختگی افکار و تکنیک هنرمند به مراتب ملموس‌تر است. او سعی در رسیدن به بیانی بر اساس داشته‌های نقاشی سنتی ایرانی که گل سرسبد آن مینیاتور ایرانی است دارد و با تلفیق هنر انتزاعی مدرن و نقش‌های میدان رزم مینیاتور ایرانی آثاری را خلق نموده که در نوع خود بدیع و نو است. به نظر می‌رسد به‌دنبال دستیابی به فصل مشترکی میان گذشته نگارگری و نقاشی امروز است.

در آثار او رنگ‌ها و فرم‌ها و ترکیب‌بندی‌های مینیاتور ایرانی با تاش‌ها و حرکت‌های سریع و آزاد هنر انتزاعی مدرن و معاصر، به‌خوبی ادغام گشته است و حس دلپذیری از تلفیق گذشته و امروز را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد؛ همان حسی که آثار نقاشان سقاخانه‌ای قابل دریافت است. اگرچه آثار میربیگی در زاویه‌ای متفاوت و نگاهی انتزاعی‌تر قرار دارد و سعی در مماس شدن با نقاشی هزاره سوم دارد. در ابتدای مسیری که صحبت از بیانی نو است، بیانی منطبق با عصری که در هر گوشه‌ی آن‌که می‌بینی میدان رزمی شکل‌گرفته که البته با میدان رزم‌های مینیاتور ایرانی متفاوت است و به مراتب خشونت‌آمیزتر، بی‌رحم‌تر ‌و نا‌عادلانه‌تر است. او تلاش دارد با درهم ریختن فرم‌های رزم مینیاتوری و رسیدن به فرم‌های انتزاعی تکه‌تکه شده و فرو پاشیده، خشونت حاصل از نزاع انسان امروز را در قالبی هنرمندانه بازنمایی کند و به نظر می‌رسد در انتقال آن موفق است .

نمایشگاه نقاشی "واریاسیون بر روی تمی از نقاشی ایرانی" تا 15 آذر در جزیره کیش، بلوار جهان، مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 13 و 18 تا 22 از این نمایشگاه دیدن کنند.