به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم علیرضا اسماعیلی رییس فرهنگستان هنر، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و امین مرادی رییس حوزه هنری کردستان با اهدای لوح و هدایایی از هادی ضیاالدینی تجلیل کردند.

حبیب‌الله صادقی، نقاش در این مراسم گفت: آثار هادی ضیاالدینی روایتی از زندگی اجتماعی مردمان ایران زمین است و او دل در گرو مردم و فرهنگ سرزمینش دارد. آثار او استان کردستان را مزین کرده و در شهر سنندج دیده می‌شود و امیدواریم روزی در همه جای کشور آثار ضیاالدینی را ببینیم.

قطب‌الدین صادقی، استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر در ادامه گفت: ضیاالدینی می‌داند که در هنر چه می‌خواهد و در نزد او نه تقلید می‌بینید نه ابتذال. او دارای استقلال شخصیتی است و آثارش شکاف بین فرهنگ دیروز و امروز را پر کرده است. شهر سنندج و خانه‌های شهرش پُر از آثار اوست و هرگز ندیدم که به ارزش‌های ملی و هنر ملی خود پشت کند. هرگز ندیدم قربانی شکل‌های فرمالیستی شود. او هنرمندی جریان‌ساز است. آثارش به شدت دارای قدرت و تکنیک است و دارای محتوایی که باید سر تعظیم برایش فرود آورد. آثار ضیاالدینی مردمی است در عین اینکه وجه نخبه‌گرایی دارد.

احمد وکیلی، طراح و نقاش در ادامه خاطراتی از سال‌های دانشجویی و پس از آن و فعالیت‌های ضیاالدینی بیان کرد.

کیانوش غریب‌پور، تصویرگر و طراح گرافیک در ادامه این مراسم درباره آثار هادی ضیاالدینی مطالبی را بیان کرد و گفت: مردم کردستان خود را در آثار ضیاالدینی می‌بینند.

در ادامه مراسم بهمن نامورمطلق به نمایندگی از کمیسیون ملی یونسکو گفت: امروز اطلاع دادند که شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی از سوی یونسکو معرفی و ثبت شد. یونسکو شهر سنندج را به عنوان شهر خلاق موسیقی و بندرعباس را به عنوان شهر خلاق صنایع دستی در فهرست شهرهای خلاق جهانی قرار داد.

سپس نمایشگاه ضیاءالدینی با نمایش چهارصد اثر طراحی، نقاشی و مجسمه که دربرگیرنده چهار دهه فعالیت مستمر این هنرمند است، در مؤسسه صبا گشایش یافت.