به گزارش هنرآنلاین، انجمن نقاشان ایران با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگستان هنر و موسسه فرهنگی هنری و پژوهشی ‌صبا ، به مناسبت چهلمین روز درگذشت مسعود عربشاهی، مراسم نکوداشتی با حضور و سخنرانی هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری را در روز 12 آبان ماه از ساعت 16 در سالن ایران فرهنگستان هنر، واقع در خیابان ولیعصر‌( عج‌) نرسیده به خیابان طالقانی، ورودی شرقی فرهنگستان هنر برگزار می‌کند.

همچنین تعدادی از آثار این هنرمند از روز 12 تا 18 آبان‌ماه در گالری استاد لرزاده، موسسه فرهنگی هنری و پژوهشی صبا به نمایش در می‌آید.

مسعود عربشاهی هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز، متولد ۱۹ شهریور ۱۳۱۴ تهران بود. او از هنرستان هنرهای زیبای تهران در سال 1338 و هنرکده هنرهای تزیینی در سال 1348 فارغ‌التحصیل شد. عربشاهی در عرصه تزیینات معماری نیز فعالیت داشت و در طرح‌های خود از میراث هنری خاور نزدیک باستان، مایه می‌گرفت و در فعالیت‌های خلاقه خود به نقش‌مایه‌های تزیینی بابلی،آشوری و پارسی روی می‌آورد و در تجارب تجسمی این عناصر را در طرح‌های سه بعدی عظیم نیز با مهارت به کارمی‌گرفت او در روز 25 شهریور ماه 98 بر اثر عارضه قلبی ـ ریوی در تهران درگذشت.