سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار هومن نصیری با نام "من خودم را پوشیدم" در گالری گلستان برپاست. نصیری در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه 16 اثر نقاشی و 9 مجسمه در این مجموعه به نمایش درآمده است گفت: آماده‌سازی این نمایشگاه دو سال زمان برد و در آن باز هم به پرنده‌هایی پرداختم که چند سالی است در آثار من هستند. این پرنده‌ها به مرور زمان تغییر کرده و چیزهایی به آنها اضافه یا کم می‌شود.

او درباره مجسمه‌هایی که از ورق آهن ساخته شده‌اند گفت: مجسمه‌هایی که در این مجموعه به نمایش درآمده‌اند در واقع همان پرنده‌های نقاشی‌ها هستند که از تابلو بیرون آمده و بُعد سوم پیدا کرده‌اند. من هیچ ادعایی در زمینه مجسمه‌سازی ندارم بلکه نقاشی هستم که ترجیح دادم با استفاده از تکنیک‌هایی که وجود دارد، طراحی‌های خود را با مواد دیگر نیز نشان دهم.

نصیری ادامه داد: در سال‌های اولی که پرنده وارد آثارم شد، همراه آن پرسوناژهای دیگری مانند انسان یا حیوانات دیگر نیز وجود داشت و ارتباط میان پرنده با این پرسوناژها را نمایش می‌دادم. هنوز هم کمابیش روابط بین انسان و پرنده در کارهایم هست اما گاهی اوقات پرسوناژهای دیگری به عنوان نماد چیزهایی که شکل عینی آنها را نمی‌توان نشان داد، در تابلوها وجود دارد. این مفاهیم را تبدیل به ماه کرده‌ام که می‌تواند سمبل مفاهیم گوناگونی مانند عشق باشد. سوژه ماه و پرنده در این مجموعه شاخص است.

این هنرمند افزود: در نقاشی‌های خود از اکریلیک و رنگ‌روغن روی بوم یا مقوایی که توسط خودم زیرسازی شده است استفاده می‌کنم. این زیرسازی‌ها، بافت‌ها، خراش‌ها، لکه‌ها و... همه در جهت هدف کلی به کار می‌رود که بهبود روابط بین کار، عناصر موجود در کادر و بیننده است.

نمایشگاه نقاشی هومن نصیری تا 8 آبان در گالری گلستان به آدرس دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ برپاست.