به گزارش هنرآنلاین؛ نمی‌توان کتمان کرد این روزها نوشتن روی کاغذ در دنیا رو به افول گذاشته است و نوشتن‌ها در صفحات کیبورد گوشی‌ها و تبلت‌ها محدود شده است.

اگر این اتفاق در هرجای دیگر دنیا چندان معنایی نداشته باشد در ایران ما که مردمانش از دیر سال‌ها به "خط و ربط" شهره‌اند و خط خوش روزگاری برای خودش اعتبار و تشخصی داشت یک آسیب جدی است.

این در حالی‌ست که در همه ممالک صاحب فرهنگ و تمدن، ارزش‌ها و رسوم اصیل حفظ و نگهداری می‌شود مثلا ژاپنی‌ها همچنان کیمونوی خود را گرامی می‌دارند و حتی آن را تبلیغ و ترویج می‌کنند و چینی‌ها خط سنتی خود در شرق دور را مایه مباهات جلوه می‌دهند.

از این‌رو ایرانی نیز که با خط خوش و تحریر کتب‌های خطی بسیار ارزشمند گنجینه‌ای فاخر برای بشر امروز ساخته که مهم‌ترین کتابخانه‌ها و موزه‌های غرب به آن می‌بالند باید از این خط گرانبهای فارسی مراقبت کند.

لذت نوشتن روی کاغذ، لغزش و رقص قلم، بوی مرکب و درآمیختن آن با شمیم کاغذ... به حتم یاد روزگار خوش کودکی را به ذهن خواهد آورد و نوستالژی‌های شیرین را بازآفرینی می‌کند.

همیشه همراه آدم‌هایی که به خط خوش شهره بودند "خودنویس" کنار جیب بغل کت‌شان توجه‌ها را به خود جلب می‌کرد و گاه این خودنویس‌ها برای خود تاریخچه و داستان‌هایی شنیدنی داشتند.

اول نوامبر، سراسر دنیا قرار است روز جهانی خودنویس جشن گرفته شود و از این قلم تحریر تاریخ ساز تجلیل به عمل آید؛ خوشبختانه در ایران هم هفت برند معتبر بین‌المللی رویدادیی مبسوط و مفصل تدارک دیده‌اند تا تهران نیز از این اتفاق شیرین بی‌نصیب نماند.

استدلر، پارکر، فابرکاستل، کاوِکو، لامی، مونته گراپا و واترمن هفت برند شاخص بین‌المللی هستند که این روزها برترین تولیدکنندگان خودنویس در جهان‌اند و برای روز جهانی خودنویس شهروندان ایرانی را سورپرایز خواهند کرد.

به زودی زمان و مکان مجموعه برنامه‌های روز خودنویس در تهران اعلام خواهد شد.