به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، دکتر ابراهیم امینی، نایب‌رئیس شورا و محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی، یدالله کابلی خوانساری، نصرالله افجه‌ای، محمد سلحشور و جمعی از هنرمندان و مدیران حضور داشتند.

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان خاطراتی درباره استاد محمدحسین عطارچیان گفت: آموختن از استاد عطارچیان به خط ختم نمی‌شود، با خط آغاز می‌شود. بیست سال است که پنجره‌ای را در خانه داریم که بر شوق من برای خط و خوشنویسی می‌افزاید. این دریچه، پنجره‌ای به باغ خاطره‌هاست و این دریچه قطعه از خط استاد عطارچیان است.

در این مراسم ابراهیم امینی؛ نایب‌رئیس شورای شهر، احمد مسجدجامعی؛ عضو شورا، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، کاوه تیموری؛ پژوهشگر، هومن یوسف دهی؛ رئیس موزه خوشنویسی، محمدحسین عطارچیان سخنرانی کردند و در پایان هدایایی به استاد عطارچیان اهدا شد.

در این مراسم فیلمی درباره استاد عطارچیان با گفته‌هایی از عباس اخوین، اکبر ساعتچی، جلیل رسولی، نصرالله افجه‌ای، داوود رواسانی و ... پخش شد.