سرویس تجسمی هنرآنلاین: کنرو ایزو که این روزها سه مجموعه معروف خود را در تهران به تماشا گذاشته در گفت‌وگوی خواندنی از تازه‌های دنیای عکاسی و شیوه کاری خود با هنرآنلاین سخن گفت. این نمایشگاه تا دهم آبان‌ماه در گالری نبشی با نمایش سه مجموعه "مکان‌های مقدس"، "طبیعت بی‌جان" و " آبی" میزبان هنردوستان است.

ایزو مجموعه مکان‌های مقدس خود را با اهرام مصر شروع و حرکتی را آغاز کرد تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره اندیشه غیرمادی را در بناهای مقدس جستجو کند و این دید مقدس را با تصاویر زیبا و در یک مجموعه بنام مکان‌های مقدس با دیگران شریک شود. این حرکت که از سال ۱۹۷۹ شروع شد تا سال ۲۰۱۳ ادامه پیدا کرد.

مجموعه "طبیعت بی‌جان" ایزو نیز بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸، به دور از لعاب‌های رنگی، شاهکاری جادویی از تضاد نور و سایه را به نمایش می‌گذارد.

آثار پیکاسو و کتاب "ستایش سایه" نویسنده معروف ژاپنی جونیچیرو تانیزاکی الهام‌بخش مجموعه آبی کنرو بوده است. این مجموعه در واقع بازگشت به معنویت است که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ عکاسی شده است.

کنرو ایزو از جمله عکاسانی است که تعهدش نسبت به موضوع عکاسی‌ فراتر از به اشتراک گذاشتن آن‌هاست. او از عکس‌هایش استفاده می‌کند تا در نهایت چیزی را به خود همان مردم یا محل زندگی آن‌ها که عامل اصلی موفقیت عکاسی‌اش بوده برگرداند.

این هنرمند که فعالیت‌های عام‌المنفعه نیز دارد در Angkor  یک سازمان غیرانتفاعی به‌نام "دوستان بدون مرز" را برای کمک به کودکان کامبوج در سال ۱۹۹۳ که از کمبود پزشکی و امکانات و فقر شدید رنج می‌بردند، تاسیس کرد و در حال حاضر دو بیمارستان تخصصی کودکان در کامبوج و لائوس توسط این سازمان مورد استفاده عموم است.

ایزو در حال حاضر مشغول کار بر روی یک مجموعه خصوصی از ماسک‌ها در ژاپن که از سال ۲۰۱۸ آغاز شده و تا سال  ۲۰۲۰ ادامه دارد.

ایزو جوایز متعددی از جمله جایزه عکاسی لوسی (Lucca photo Awards،Helath award by world)  را در کارنامه هنری خود دارد.

نمایشگاه منحصربه‌فرد کنرو ایزو در مرکز نبشی با همکاری حسین فرمانی دایر شده است و این آثار بخشی از گنجینه دائمی نگارخانه کاشان است.

 مصاحبه با کنرو ایزو به‌زودی در هنر آنلاین به صورت فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود.