به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم حیدری، دبیر اجرایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از مشارکت گسترده در نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: با توجه به این‌که طرح شبکه شهرهای خلاق و فرهنگ و هنر ایران  نخستین‌بار است اجرا می‌شود، ارائه نزدیک به ۷۰۰ طرح خلاقانه در عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر اعم از هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی، مد و لباس، صنایع سنتی، ادبیات، رسانه و مطبوعات، بازی‌های رایانه‌ای، سینما و چاپ و بسته‌بندی بیش از انتظار و تصور بود و به این اعتبار می‌توان گفت در صورت فراهم آوردن زمینه‌های فعالیت فعالان فرهنگی و هنری در سراسر کشور و تسهیل و تسریع امور، عرصه هنر از رونق و گسترش فعالیت‌های هنری برخوردار می شود و به تبع آن فعالان هنر از رونق کسب و کارهای مرتبط با این فعالیت‌ها استقبال می‌کنند.

حیدری در ادامه گفت: در گروه‌های ده‌گانه هنری آثار، ایده‌ها و طرح‌های متعددی برای رونق فعالیت‌های هنری و گسترش این کسب‌ و کارها ارائه شده است. به تفکیک در بخش هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، مسجمه‌سازی و گرافیک و ... ۱۳۴ شهر طرح خود را ارئه کرده‌اند. همچنین در بخش هنرهای نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آیینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش کوتاه ۱۳۲ طرح  به دبیرخانه رسیده است. در بخش‌ موسیقی هم ۱۰۹ اثر، در بخش مد و لباس ۳۳ اثر، در بخش صنایع سنتی ۱۱۷ اثر، در بخش ادبیات ۱۲۲ اثر، در بخش رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای مجموعا  هفت اثر و نیز در بخش سینما ۲۴ اثر و سرانجام در زمینه صنعت بسته‌بندی و چاپ هم هفت اثر به دبیرخانه مرکزی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر رسیده است.

او افزود: بیش‌ترین استقبال و طرح‌های ارائه شده در حوزه هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی است و استان های فارس و اصفهان به ترتیب با ارائه ۲۷ و ۲۲ طرح بیشترین مشارکت را در طرح شبکه شهرهای خلاق و فرهنگ و هنر داشتند. با توجه به اتمام زمان دریافت آثار برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه خلاقیت‌های فرهنگی و هنری شهرها در ۳۰ استان کشور انجام می شود و این کارگاه‌ها طبق جدول زمان‌بندی از اول آبان‌ماه ۱۳۹۸ شروع می‌شوند و در پایان آبان‌ماه به پایان می رسد.