به گزارش هنرآنلاین، سید مجتبی موسوی با اشاره به ورکشاپ 2 روزه ایده پردازی و طراحی دیوارنگاری یادمانی شهدا که در عمارت عین الدوله برگزار شد، گفت: سالهاست که در سازمان در خصوص بحث دیوارنگاری‌های یادمانی به خصوص موضوع شهدا و انقلاب اسلامی فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه آثار بسیار زیادی در خصوص یادمان شهدا طراحی، خلق و اجرا شده است، افزود: حتی 2 دوره از دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران را به دلیل اهمیت یادمان شهدا به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه ضرورت دارد تا دیوارنگاری‌های سطح شهر تهران را ساماندهی کنیم، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و مطالعات انجام شده قرار است در یک بازه زمانی 5 ساله تمام دیوارنگاری‌های یادمانی شهر تهران را بازنگری کنیم.

به گفته موسوی همه آثاری که نیازمند بازسازی و مرمت هستند را مجدد ترمیم خواهیم کرد. همچنین آنهایی که نیاز به طراحی و اجرای مجدد دارند را دوباره طراحی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید در بسیاری از نقاط شهر آثار جدیدی به مجموعه دیوارنگاری های شهر اضافه کنیم، عنوان کرد: نیاز به ارائه الگوهای جدید در زمینه طراحی نقاشی دیواری شهدا داریم. به دلیل ضرورت این موضوع در شورای هنری به صورت مفصل در خصوص آن بحث‌هایی انجام شده است.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: در نهایت با بحث و گفتگوهای صورت گرفته، برگزاری یک دوره ورکشاپ ایده پردازی و طراحی دیوارنگاری یادمانی شهدا از سوی شورای هنری پیشنهاد شد.

موسوی اضافه کرد: پس از این پیشنهاد قرار شد ما با هنرمندان به گفتگو بنشینیم و سیاست‌ها و رویکردهای جدیدی مشخص کنیم تا در سایه توصیه‌ها و نظارت شورای هنری بتوانیم فاکتور خلاقیت را در زمینه طراحی اینگونه آثار ارتقا و افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال استفاده از ظرفیت هنرمندان برای خلق و ارتقاء کیفیت آثار بودیم، گفت: می‌خواهیم تجربه‌ای که از این ورکشاپ به دست آمده را با دیگر هنرمندان در این حوزه هم در میان بگذاریم. در آینده ورکشاپ‌های دیگری نیز در خصوص مباحث مختلف برگزار می‌شود و هنرمندان رشته‌های گوناگون می‌توانند در آنها شرکت کنند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران تاکید کرد: با مشاهده آثار هنرمندان به نظر می‌رسد که تا حد قابل توجهی به هدفی که از برگزاری این ورکشاپ داشتیم، رسیده‌ایم.