سرویس تجسمی هنرآنلاین: سالانه‌ نسل نو بخشی از تقویم هنری تهران است و به‌طور اخص برای هنرمندان جوان نقاش یک تجربه و آزمون عملی به‌حساب می‌آید. منطق نسل نو هرچند قالبی مسابقه‌وار دارد با این وجود عرصه گفتمانی آن از هر جهت بر وجوه رقابتی آن ارجح ‌است، یا حداقل برای برگزارکنندگان نسل نو اولویت دارد. در دوره‌ یازدهم منتخب نسل نو با توجه به شرایط نقاشی معاصر و تکثر زبان نقاشانه، داورانی آثار هنرمندان جوان را قضاوت خواهند کرد که از یک‌سو جایگاه بینا زبانی هنر معاصر را ادراک می‌کنند و از جانبی دیگر مختصات مواجهه با هنر معاصر را به شکل عملی و ذهنی تجربه کرده‌اند. با توجه به این دو جنبه، رزیتا شرف‌جهان، فرهاد فزونی و مهدی فرهادیان انتخاب برگزیدگان این دوره را بر عهده خواهند داشت. با توجه به محدودیت زمانی و نیز ظرفیت نمایش آثار از همه هنرمندان جوان تقاضا داریم در زمان‌های مقرر آثار خود را به دبیرخانه‌ی یازدهمین دوره منتخب نسل نو تحویل دهند.این تاریخ‌ها به‌هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد.

یازدهمین منتخب نسل نو همچنان به حوزه مدیومی نقاشی اصرار دارد، بااین‌حال آثار با گرایش میان رسانه‌ای نیز در این دوره موردپذیرش قرار می‌گیرد. مؤلفه‌های ارزش‌یابی، انتخاب و قضاوت با توجه به استنباط هیئت انتخاب و داوران بستگی دارد و برگزارکنندگان تابع این معیارها هستند.

موضوع، تکنیک و نحوه ارائه، آزاد خواهد بود.

شرکت‌کنندگان باید در میانگین سنی 20 تا 35 سال قرار داشته باشند.

اندازه آثار در هر ضلع نباید کمتر از 30 و بیشتر از 200سانتی‌متر باشد.

حقوق چاپ، تکثیر و نشر تصاویر راه‌یافته به مرحله پایانی نهمین دوره در اختیار دبیرخانه نسل نو قرار خواهد داشت.

اثبات مالکیت و اصالت اثر تحویلی و صحت اطلاعات آن بر عهده شرکت‌کنندگان است و منتخب نسل نو ملاک را صداقت شرکت‌کنندگان می‌داند.

آثار نهایی جهت فروش ارائه خواهد شد؛ قیمت‌گذاری و نحوه ارائه با توافق طرفین انجام می‌شود.  

 

نحوه ارائه

هر هنرمند تصویر 3 تا 5 اثر خود را به‌صورت جداگانه در ابعاد آ4 به دبیرخانه نسل نو ارائه خواهد کرد.

ضروری ست اطلاعات هنرمند شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تلفن، ایمیل، نشانی هنرمند و مشخصات هر اثر شامل ابعاد، تکنیک، تاریخ اجرا و عنوان در پشت پرینت‌ها درج گردد.

پرینت‌های تحویل گرفته شده  شرکت‌کنندگان عودت داده نمی‌شود.

 

نحوه قضاوت و داوری

در مرحله نخست، تصاویر ارسالی مورد بررسی هیئت انتخاب قرار خواهد گرفت.

در مرحله دوم، اصل آثار مورد سنجش قرار می‌گیرد و در نهایت یک‌صد اثر از پنجاه هنرمند به بخش نهایی نمایشگاه راه خواهد یافت.

هیئت‌داوران از میان آثار راه یافته به نمایشگاه 3 اثر برگزیده را انتخاب خواهند کرد.

 

تقویم نمایشگاه

تحویل پرینت‌ها به گالری هما 1 و 2 مهر 1398ساعت 11 تا  18 به نشانی خیابان کریمخان ،  خ سنایی ، کوچه چهار غربی ، پلاک 8

داوری مرحله اول 3 مهر ماه 1398

داوری مرحله دوم 10مهر ماه 1398

گشایش نمایشگاه 19 مهرماه 1398 در گالری شیرین