به گزارش هنرآنلاین، آنتوان خان سوروگین (سرونیان) با ۵ دهه فعالیت حرفه‌ای عکاسی، یکی از مهم‌ترین شاهدان زندگی ایرانیان از دوران ناصرالدین‌شاه تا سلطنت رضاشاه بوده است.

در این برنامه ابتدا کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگارانی از شبکه‌ها و رسانه‌های معتبر ارمنستان برگزار شد. در این کنفرانس مطبوعاتی خانم تاتِو مناتساکانیان؛ رئیس کمیته برگزارکنندگان نخستین جشنواره بین‌المللی عکاسی ضمن ابراز تشکر از سید محمدرضا حیدری رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان برای همکاری و تلاش‌های بی دریغ ایشان به معرفی این جشنواره بینالمللی پرداخت.

مناتساکانیان خاطرنشان کرد: رئیس مجلس ملی ارمنستان عکس محبوبه فرج الهی را بسیار پسندیده است و از برگزارکنندگان درخواست نموده تا این عکس را به مجلس ملی ارمنستان اهدا کنند.

پس از آن محمدرضا حیدری اظهار داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی پتانسیل فرهنگی مسجد کبود ایروان که همانند گوهر در قلب ارمنستان می‌درخشد، بوده است. 

وی برای برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی با مراکز مختلف فرهنگی ارمنستان که منجر به تقویت روابط دوستی و فرهنگی دو کشور خواهد شد اعلام آمادگی کرد.

سپس فرج الهی با ابراز تشکر از برگزارکنندگان جشنواره و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی، توضیحاتی درباره پیام عکس خود که تحت عنوان "فقط یک لبخند" مقام سوم جشنواره مذکور را به دست آورده ارائه داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد تفاوت دیدگاه زنانه و مردانه در عکاسی اظهار داشت : نگاه یک زن بسیار ظریف و لطیف است و زن‌ها در حین عکاسی به نکات خیلی ظریفی دقت می‌کنند که شاید آقایان به این نکات توجه نداشته باشند.

فرج الهی در پاسخ به خبرنگاری که درباره چگونگی ثبت عکس "فقط یک لبخند" پرسید گفت: من سعی کردم لحظه شادمانی دو کودک در حین بازی را ثبت کنم. این به همان نگاه زنانه برمی‌گردد چرا که آن کودکان در انباری متروکه و شرایط نامساعد بودند و من از همان دریچه کوچک لبخند و شادمانی‌شان را ماندگار کردم.