به گزارش هنرآنلاین، دکتر برزین ضرغامی با بیان این مطلب افزود: امسال علاوه بر موضوعاتی که از ورکشاپ محرم به دست آمده است، عباراتی دربردارنده پیام‌های آموزنده از مقاتلی مانند کتاب الارشاد شیخ مفید که محل استناد هم هست، انتخاب شد تا در شهر نقش ببندد.

وی با تاکید بر اینکه حضرت سیدالشهدا چراغ هدایت است، ادامه داد: امسال با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در بحث استناد و روضه‌خوانی، خواستیم مردم بدانند که منابع استناد چه منابعی هستند.

تصریح کرد: در این طرح پیام‌های آموزنده از احادیث امام حسین(ع) براساس اسناد و معنای مفهومی‌ مورد توجه قرار گرفته‌اند تا برای مردم کاربردی باشند.

وی گفت: جمعا 14 جمله انتخاب شده که این جملات به صورت پرتابل، بنر، عرشه و شکل‌های دیگر سازه های تبلیغاتی در بیش از 100 نقطه از شهر تهران نصب شد. این جملات از کتب مقتل یعنی کتبی که به واقعه عاشورا پرداخته‌اند، انتخاب شده‌ است.

ضرغامی تاکید کرد: این اولین سالی است که طرح اجرا می‌شود با این وجود بازخورد خوبی از سوی مداحان و عاشقان اباعبدالله‌الحسین (علیه اسلام) دریافت کرده‌ایم و همه آنها به اهمیت پرداختن به این موضوع اشاره کردهاند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین توضیح داد: این ایده از میان چندین ایده دیگر انتخاب شد و دلیل آن هم این بود که می‌خواستیم مردم از اهمیت مقتل مطلع شده و به آن استناد کنند.

گفتنی است، سازمان زیباسازی علاوه بر تبلیغات فرهنگی محیطی، با استفاده از پرچم‌های سیاه، شهر را سیاهپوش کرده است.