به گزارش هنرآنلاین، این رویداد با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد  و انجمن هنرهای تجسمی یزد برگزار خواهد شد .

این همایش برای شناسایی هر چه بهتر و بیشتر هنرجدید و معرفی قابلیت‌های فرهنگی ، هنری و اقلیمی شهر یزد با محوریت کشف ظرفیت‌های اجرایی هنرهای جدید در شهر یزد، لزوم بازنگری در آموزش هنرهای جدید با رویکرد ارائه اثر هنری ، استفاده از فضای شهری به عنوان نمایشگاه هنر جدید ، زیبایی‌شناسی و فناوری هنرهای جدید ، مشارکت مخاطب هنرهای جدید و نقش او در ارائه اثر هنری و... در آذرماه سال جاری در شهر یزد به مدت دو روز برپا می‌شود .

سید مجتبی حسینی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست شورای سیاست‌گذاری "همایش ملی شیوه‌های ارائه در هنرهای جدید" را بر عهده دارد. هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جانشین رئیس شورای سیاست‌گذاری است و اعضای این شورا، مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ،دکتر علی‌اکبر شریفی مهرجردی رئیس دانشکده هنر و معماری ،مهندس جعفر امین مقدم رئیس مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری و حمیدرضا قمی از نمایندگان مردم یزد در شورای اسلامی شهر یزد هستند .

بخش جنبی این رویداد نیز در کنار ارائه مقالات و همایش با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ،میزگرد ، نشست بازتعریف هنرهای کاربردی و هنر جدید و هم‌اندیشی دوسویه ادراک هنرهای جدید بین هنرمندان و مدیران شهری فعالیت خواهد کرد .

علاقه‌مندان تا دهم شهریورماه فرصت دارند چکیده مقالات خود را در سایت دبیرخانه به آدرس www.cityart.ir  ارسال کنند و یا با دبیرخانه همایش به نشانی: یزد، بلوار دانشجو، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و شماره تلفن : 03536246660 تماس حاصل نمایند . بدیهی است،آثار رسیده توسط بررسی و اسامی پذیرفته‌شدگان از طریق  سایت همایش اعلام خواهد شد. پذیرفته‌شدگان تا 15 مهرماه فرصت دارند اصل مقاله را به دبیرخانه ارسال کنند  و تاریخ نهایی مقالات پذیرفته شده نیمه آبان ماه در نظر گرفته شده است .

گفتنی است، این رویداد به مدت دو روز در نیمه آذرماه سال جاری در شهر یزد برگزار خواهد شد  و به سه مقاله برتر جوایز نقدی نیز تعلق خواهد گرفت.