سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی فریبا فرقدانی با نام "پنداری دیگر" در گالری اعتماد نگارستان برپاست. فرقدانی در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۱۴ تابلوی رنگ روغن و ۸۰ اثر کوچک میکس‌مدیا در این مجموعه به نمایش در آمده است گفت: این آثار محصول دو سال کار و بیشتر با موضوع طبیعت بی‌جان است. البته طبیعت بی‌جان تنها یک عنوان برای این کارها است و در واقع آنچه برای من اهمیت داشت حسی بود که می‌خواستم از یک فضا نشان دهم. فضای برهوت بی‌انتها که یک گلدان در آن قرار دارد و جزئی از فضا می‌شود در همه آثارم به چشم می‌آید.

فرقدانی ادامه داد: کارهای کوچک این مجموعه نیز آثاری در ادامه کارهای فیگوراتیو قبلی من هستند. این کارها بسیار آزاد است و فیگورها حرکات آزادانه‌ای دارند و با اکریلیک و رنگ‌های جوهری به وجود آمده‌اند.

او درباره مجموعه گلدان‌ها گفت: هیچ‌کدام از این آثار به طبیعت و فضای طبیعی نمی‌پردازند بلکه گلدان یک بهانه برای نمایش فضا است. آنها حضور ناملموسی دارند برای این‌که لایتناهی بودن فضا را نشان دهند، بنابراین به جای گلدان می‌توانست هر شیء دیگری یا حتی فیگور انسان نیز قرار بگیرد. آنچه اهمیت داشت نمایش بُعد فضا و این بود که هر چیزی می‌تواند به راحتی در آن برهوت گم شود.

فرقدانی درباره تکنیک آثار خود گفت: وقتی ذهن درگیر کار می‌شود اتفاقاتی در این مسیر می‌افتد که مشخص می‌کند اثر چگونه پیش رود. این اتفاقات ذهنیت نقاش را هم‌شکل می‌دهند و اغلب نمی‌توان از قبل برای آنها تصمیم گرفت. گاه اتفاقاتی شکل می‌گیرد که اثر را از آنچه در ابتدا مدنظر داشتید جدا می‌کند و کار مسیر خودش را پیدا می‌کند. این موضوع برای نقاش هم خیلی جذابیت دارد چون با وجود اینکه کار را تحت کنترل دارد ولی نتیجه الزاماً آن چیزی که از ابتدا مدنظر بوده است نمی‌شود.

نمایشگاه نقاشی فریبا فرقدانی تا 8 شهریور در گالری اعتماد نگارستان به نشانی، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان میزبان علاقه‌مندان است.