سرویس تجسمی هنرآنلاین: ورکشاپ نقاشی از طبیعت روزهای ۷ و ۸ شهریورماه در موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود. روز ۷ شهریورماه ساعت ۴ تا ۷ کارگاه طراحی و روز ۸ شهریورماه ساعت ۲ تا ۷ کارگاه نقاشی با موضوع طبیعت در باغ موزه برپاست و پوریا مرزبان و پرویز معزز اساتید این کارگاه‌ها هستند. آثاری که در کارگاه نقاشی خلق شده‌اند به مدت یک هفته در نگارخانه باغ موزه به نمایش گذاشته خواهند شد.

در هر کارگاه 20 شرکت کننده به طراحی و نقاشی از طبیعت می‌پردازند و در پایان ورک‌شاپ تخصصی طراحی و نقاشی از طبیعت که با مشارکت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و باغ موزه هنر ایرانی برگزار خواهد شد، به شرکت‌کنندگان مدرک پایان دوره اعطا خواهد شد.

پوریا مرزبان یکی از مربیان این کارگاه در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: در این دو روز طراحی و نقاشی مستقیم از طبیعت مدنظر ما هست و اجرای تکنیک‌های متفاوتی از موضوعات مختلف را تجربه خواهیم کرد. موضوع این ورک‌شاپ طبیعت است اما شکل الهام‌گیری از طبیعت متفاوت از رویکرد رایج است. در واقع هنرجویان با نگاه به طبیعت و الهام گرفتن از آن سعی می‌کنند به یک اثر مستقل برسند و صرفاً به بازنمایی طبیعت نمی‌پردازند. در کنار آن هر کدام از شرکت‌کنندگان به شکل جداگانه راهنمایی می‌شوند که در رابطه با موضوعی که انتخاب کرده‌اند از چه تکنیک و ابزاری استفاده کنند.

مرزبان با بیان اینکه مخاطبان ورکشاپ دانشجویان و کسانی هستند که تجربه طراحی و نقاشی را داشته‌اند، افزود: امیدوارم برگزاری این رویدادها کمک کند که مردم به هنرهای تجسمی علاقه‌مند شوند. با توجه به اینکه طراحی و نقاشی در همه جای دنیا یک کار حرفه‌ای است، اما مردم ما شناخت زیادی از آن ندارند. امیدوارم چنین رویدادهایی باعث ایجاد ارتباط بین مخاطب عام جامعه و نقاشی باشد.

گفتنی است ورکشاپ نقاشی از طبیعت روزهای ۷ و ۸ شهریورماه در موزه هنر ایرانی به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی، خیابان دکتر حسابی واقع شده است و بازدید از این رویداد برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.