به گزارش هنرآنلاین،‌ نمایشگاه آثار نقاشی اسماعیل خلج هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. این نمایشگاه که با عنوان "سایه" برپا خواهد شد، مروری است بر پنج دهه فعالیت هنری اسماعیل خلج که با همکاری موسسه توسعه هنرهای معاصر، خانه هنرمندان ایران و خانه تئاتر برگزار می‌شود.

اسماعیل خلج از هنرمندان نام‌دار تئاتر ایران است که به واسطه نمایشنامه‌ها و شیوه درام‌نویسی‌اش در میان علاقمندان هنرهای نمایشی شناخته شده است. 

خلج از اوایل دهه ۵۰ فعالیت هنری خود را آغاز کرد و با نگارش و کارگردانی نمایش‌هایی همچون؛ پاتوق، پاانداز، حالت چطوره مش رحیم؟، گلدونه خانم، باجه، جمعه‌کشی، قمر در عقرب، عبید زاکانی، شبات و.... به عنوان یک چهره هنری خود را مطرح کرد. 

او که سال‌ها کارمند اداره رادیو و تلویزیون بود؛ سپس به عنوان بازیگر در سینما در آثاری همچون؛ پسر ایران از مادرش بی‌اطلاع است، بلندی‌های صفر، یک تکه نان، پابرهنه در بهشت، همیشه پای یک زن در میان است، رسوایی و... بازی کرد و در تلویزیون علاوه بر کارگردانی سریال سایه همسایه، در مجموعه‌های تلویزیونی این شرح بی‌نهایت، مرده متحرک، اغما، خانه بی‌پرنده، جلال‌الدین و... بازی کرده است.

WhatsApp Image 2019-08-07 at 21.28.37

اسماعیل خلج که در سال‌های اخیر بیشتر وقت خود را صرف هنر نقاشی کرده است، برای اولین بار آثار نقاشی خود را با عنوان "سایه" در خانه هنرمندان به نمایش می‌گذارد. 

نمایشگاه مروری بر 5 دهه فعالیت هنری اسماعیل خلج به همت موسسه توسعه هنرهای معاصر و با همکاری خانه هنرمندان ایران و خانه تئاتر جمعه ۱۸ مرداد ساعت ۱۷ در گالری‌ ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شوند و تا ۲۹ مرداد میزبان علاقه‌مندان هستند.