به گزارش هنرآنلاین، ناصر شاکری؛ عکاس، طراح گرافیک و هنرمند، در مورد تعلق خاطرش در حوزه ی هنرهای تجسمی گفت: بالطبع یک بخش عمده از فعالیت هنریِ من معطوف به حوزه ی گرافیک  به واسطه ی دلایل اقتصادی و معیشت زندگی بوده است. فعالیت من طیِ این سالها در حوزه گرافیک دیزاین متعلق به انگیزه اقتصادیِ چشمگیرِ آن بوده اما تعلق خاطرِ همواره من به آرت  وابسته به حدودِ مشخصی از دلایل ندارد. 

شاکری راجع به ژانر فضای کاری خود گفت: کارهای من بیشتر با گرایشات کانتمپروری آرت همراه است. که پیش از هر چیز برآمده از یک سنت انتقادیست. 

این هنرمند عرصه تجسمی راجع به اینکه به عنوان یک هنرمند بینارشته ای معرفی شده است اذعان  داشت: اگر از منظر آثار و یا به بیوگرافی فعالیتهای هنری من نگاه کنید؛ شاهد خواهید بود که  من برای انتقال یک دغدغه ی ذهنی، خود را محدود به یک مدیوم نمی کنم ؛ ادبیات، موسیقی، عکاسی،  سینما،  تئاتر... کار من بعنوان مولتی ورکر ایجاب می‌کند هنرهای چوب، فلز، جوشکاری و غیره را بشناسم و از آنها در کارهایم استفاده کنم. در واقع علاقه مند نیستم که مشخصا در یک قالب قرار گیرم و صرفا اسم نقاش یا عکاس را یدک بکشم. 

این مدرس دانشگاه در مورد مجموعه آثاری که قرار است به نمایش در آید اظهار داشت: در واقع دو نمایشگاه در یک نمایشگاه داریم. چرا که اثر چهل درزن قابلیت یک نمایشگاه مجزا را دارد، ولی تصمیم بر این بود مجموعه ی جدیدی را که حدود ۵ سال روی آن کار کردم و می توانم نام پلاستیک آرت روی آن بگذارم با چهل درزن یک جا به نمایش درآید. حدود ۱۸ تابلو از آثارم را در این نمایشگاه شو خواهم کرد. عموماً مجموعه آثار من در این نمایشگاه به موضوع واحدی به نام زن می‌پردازد .

عضو انجمن عکس آمل راجع به نام چهل درزن گفت: "چهل دَرزِن" یک اثر اینتراکتیو است. انسان در عین ویژه و شگفت انگیز بودن در دل هستی ، کل هستی را درون خودش جای داده و نیازمند شناخت "دیگری" به مثابه خود و خود به مثابه "دیگری" است. 

 دَرزِن" DARZEN " با فتحه در 'دال' ، ساکن در 'ر' ، کسره در 'ز' و  ساکن در 'ن' ، در معنای اصلی و اصیل خود در مازندران  به ظاهر به"سوزن" می ماند . اما برای شناخت دقیق این کلمه، ناچارم بگویم این بار کلمه فارسی سوزن ، عاجز از انتقال تمام معنای "دَرزِن" است!

وی افزود: من از دوران کودکی به صورت کم رنگ ولی عمیق ، قصه ای را از مادر بزرگم (کوهی ننه)  به خاطر داشتم و کلیت این قصه ؛  شهرزادی است که طلسم شده و کسی قرار است پیدا شود و او را نجات دهد.  چهل سوزن در تن شهرزاد است و قهرمان داستان با تنبور نواختن ، روزی یک سوزن را از تنش در می آورد و در نهایت این شاهزاده از خواب (جادو) بیدار می‌شود .

 این اثر در طی به نمایش در آمدن و مشارکت مخاطب کامل تر و به حیات خود ادامه خواهد داد .

این هنرمند راجع به دلیل انتخاب گالری دنا برای این نمایشگاه گفت: در سال‌های اخیر گالری ها به ژانرها و سبک های مشخصی می پردازند و در واقع انتخاب گالری در یک فضای حرفه ای، نمی تواند بر اساس روابط و یا به صورت تصادفی باشد. باید مجموعه فعالیت‌های گالری را در طول سال رصد کنیم و این اتفاق برای من هم افتاد و به فعالیتهای  گالری دنا و جناب فرشید پارسی کیا و همسر ایشان علاقه پیدا کردم . چرا که خیلی خوب کارها را  پوشش می‌دهند و نیز کار پژوهشی انجام می شود. ضمن اینکه جوان هستند و اینها فاکتورهایی برای انتخاب من بوده اند.

همچنین دکتر علی زابلی استاد فلسفه و عضو هیئت علمی دانشگاه راجع به آثار ناصر شاکری و نمایشگاه پیش رو گفت: در بیولوژیِ آثار ناصر شاکری شاهد نمایشی پلورال یا چندگانه هستیم، گاهی دراماتیک، گاهی اروتیک گاهی اگزوتیک گاهی هم... . یعنی چند گونه از هنر در کار ایشان دیده می شود: بلحاظ تنوع مدیا هم با نوعی  مونتاژ تریکولاژ روبروییم که با خود صنعت، ابداع و ساخت هم دارد و نیز درگیر فن است.به لحاظ محتوا و ارائه ی کدها این امکان  را نیز فراهم میاورد تا مولتی منشن  یا چند بیانی باشد. انگار که یک شاخه از هنر را تکثیر می کند و بیان مشترکی برای آن می یابد. نباید گفت که ناصر شاکری فقط با زبان عکاسی یا نقاشی به بیان موضوعی می پردازد.چرا که هر کدام از این شاخه های هنری اگرچه بیانگرند اما به تنهایی زبانی نابسنده در هنر جدید دارند  .

زابلی  افزود: هنر جدید صرفا خود را محدود به ایسم های هنر گذشته نمی کند. چون عموما هنر جدید کریتیکال یا انتقادی است و در واقع نمی‌تواند وامدار یک هنرمند خاص و یا ایزم خاصی باشد.

دکتر زابلی در مورد فضای کار شاکری ابراز داشت: ذات هنر جدید این است که  به شکل انتقادی خود را نشان می دهد. مجموعه آثار ناصر شاکری یک اخلاق فردی را در نظر نمی گیرد، بلکه یک کارکرد کاملا اجتماعی دارد و قرار است یک فرایند اجتماعی را مورد نقد قرار دهد.

 کار ایشان بیشتر با زندگی در ارتباط است. اگر بخواهیم آن را قاعده مند کنیم و یا در چارچوب خاصی قرار دهیم، رفتاری را انجام دادیم که استتیک یا زیبایی شناسی از قرن هجدهم میلادی تا دوران هنر مدرن در تعریف زیبایی ارائه داده است. هنر جدید با زیست جهان هنرمند در ارتباط است. اگر این هنرمند شاخه های مختلف هنری را برمی گزیند، دلیلش این است که یکی از نحوه های بیان اثر با یکی از این حالات نمایش اثر ارتباط دارد و اگر بخواهیم آن را محدود به یک سری ایسم ها و یا رشته ی خاصی کنیم، همان کاری است که با سایر علوم دقیقه انجام داده ایم. هنر ساحت آزادی  و مربوط به زندگی انسان است.

دکتر زابلی اذعان کرد:من کار این هنرمند را هرمونوتیکال می بینم. یعنی با محتوا و پیام در ارتباط است و با تفاسیر خود هنرمند در لحظه لحظه زندگی در ارتباط است. البته بکارگیری فرم ها در این مجموعه بخشی از حاشیه کار نیست .در تکمیل پروسه معنابخشی دلالت مستقیم دارند و قصد ندارند تا با واضح گویی و پرگویی بینامتنیت موجود را عریان یا منحرف نمایند. 

وی ادامه داد:مجموعه کارهای استاد شاکری اپیزود به اپیزود گام‌های مختلف یک کانسپت را نمایش می دهد تا به فینال برسد که همان چهل درزن است. در واقع فصلهای مشترک یک موضوع است که یک تم را دنبال می‌کند. اما یک رابطه دیالکتیکی  مثل زن و مادرانگی، زن و شاعرانگی، زن و خشونت، زن و سکسولوژی، زن و اتوریته ی تاریخیه مردانه، زن و هژمونیه سنت، قرار است به یک گام نهایی برسد را به نمایش میگذارد، در واقع اثار فصول مرتبط کتابیست که در گامهای پذیدارشناسانه اش بطرزی هرمنوتیکی و معنا دار به چهل درزن منتهی می‌شود 

 افتتاحیه این نمایشگاه جمعه ۱۸ مرداد و از ساعت ۱۶ الی ۲۱ است و بازدید نمایشگاه از شنبه ۱۹ تا جمعه ۲۵ مرداد و از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به آدرس: خیابان سپهبد قرنی، بالاتر از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴ است.