به گزارش هنرآنلاین، بر طبق جدول زمان‌بندی انتخاب هنرجویان  در هر 9 رشته هنرهای تجسمی از 10 صبح امروز سه‌شنبه آغاز و تا ساعت 21 روز پنجشنبه 17 مرداد ادامه خواهد داشت .

بخش کاریکاتور امروز از ساعت 10 صبح تا 13 توسط جمال رحمتی، کیارش زندی و بهرام عظیمی داوری خواهد شد. سپس آثار نگارگری به داوری صدیقه احمدی باصیری، جلیل جوکار و عبدالله محرمی از ساعت 14 تا 17 بررسی می‌شوند . بعد از آن هنرجویانی که آثار تصویرسازی فرستادند باید منتظر تصمیم‌گیری داوران این حوزه متشکل از علی بوذری، احسان عبداللهی و عطیه مرکزی از ساعت 17 تا 20 باشند. در ساعات اولیه روز چهارشنبه 16 مرداد، نخست آثار حجمی و مجسمه‌ها از جای‌جای ایران توسط روح اله شمسی زاده، کامبیز صبری و محمدرضا یزدی داوری می‌شوند . سپس نقاشی و طراحی‌های هنرجویان از ساعت 14 تا 20 همان روز برای داوری توسط هیئت‌داوران طراحی و نقاشی متشکل از داریوش حسینی، کیومرث صادقیان و جمال عرب زاده داوران رشته طراحی و خسرو خسروی، علی ذاکری و مهدی علایی نژاد داوران نقاشی آماده می‌شوند .

روز پنجشنبه نخست پوسترها به‌وسیله و رضا عابدینی، مهران زمانی و فرهاد فزونی داوری خواهند شد بعد از آن نوبت آثار خوشنویسی است که توسط صداقت جباری، حسین غلامی و شمس‌الدین مرادی بررسی شوند و در آخر عکس‌ها از ساعت 16 تا 21 همان روز  به داوری اسماعیل عباسی، کیارنگ علایی و مهدی مقیم نژاد خواهند رسید.

طبق این جدول زمان‌بندی کار فشرده هیئت‌داوران از امروز آغاز شده و اسامی هنرجویان برتر برای شرکت در بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به زودی اعلام خواهند شد .

گفتنی است ، بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به همت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور به دبیری رضوان صادق‌زاده با شعار "نرسیده به درخت، دو قدم مانده به گل" از سی‌ام مرداد تا سوم شهریور ماه ۱۳۹۸ در ایلام برپا خواهد شد.