سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار عباس خنجر با نام "نمّامی" در گالری گلستان برپاست. خنجر در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۲۴ اثر طراحی با تکنیک ترکیب مواد روی مقوا در این مجموعه به نمایش در آمده است گفت: نمامی به معنای پچ‌پچ کردن است و از سال ۸۹ کار روی این مجموعه را شروع کردم. من اهل کاشان هستم و مجموعه‌ای که کار کردم در ارتباط با همان محیط است. در این آثار از زنان شهر، تجمعات آنان و رفت و آمد آنها در کوچه‌ها و صحبت‌هایی که می‌کنند الهام گرفتم و رفتارهای اجتماعی آنها را نمایش دادم. در این سال‌ها تعداد بسیار زیادی اثر در این زمینه کار کردم که تعداد محدودی از آنها در گالری به نمایش درآمد.

او با بیان اینکه از سال ۸۵ نقاشی فیگوراتیو می‌کشد گفت: در سال‌های اولیه به شیوه آکادمیک کار می‌کردم اما پس از آن تصمیم گرفتم تغییری در کارم ایجاد کنم و موضوع‌های مورد نظر خود را نمایش دهم. بنابراین تصمیم گرفتم در ارتباط با محل زندگی خود و ویژگی‌های شهری که در آن زندگی می‌کنم نقاشی کنم و موضوعاتی که به مردم، رفتار آنها و جامعه مربوط است را انتخاب می‌کنم.

خنجر درباره تکنیک آثار خود گفت: زمانی که این مجموعه را شروع کردم با ماژیک و قلم فلزی کار می‌کردم اما بعد از مدتی زغال و پاستل هم به آن اضافه شد. در نقاشی فیگوراتیو هم علاقه دارم که آثارم بیشتر طراحی باشند، هرچند عده‌ای عقیده دارند با توجه به اینکه رنگ در آثارم وجود دارد باید آنها را نقاشی بنامم اما خودم عقیده دارم که این کارها طراحی هستند.

او درباره علاقه خود به طراحی افزود: بداهگی که در طراحی هست در نقاشی‌هایم نیست. در طراحی کار در لحظه‌ شکل می‌گیرد اما در نقاشی کمتر  این اتفاق می‌افتد. معمولا نقاشی‌ها پرکارتر هستند اما طراحی بیشتر با حس لحظه و بداهه ارتباط دارد.

او که کارشناسی نقاشی را در دانشگاه یزد گذرانده و در کاشان مشغول فعالیت هنری است، درباره شرایط هنری در این شهر گفت: فضای هنری کاشان عالی است و افراد خیلی با استعدادی در آن هستند، اما فضا برای ارائه آثار خیلی بد است. در این شهر حتی یک گالری مناسب وجود ندارد که بتوانیم آثارمان را نمایش دهیم. دوستانی که فعالیت جدی در زمینه هنر دارند و در این شهر تدریس می‌کنند ناچار هستند آثار خود را در تهران نمایش دهند.