به گزارش هنرآنلاین، فرهاد فزونی استاد کارگاه و داور بخش گرافیک بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، مهم‌ترین مزیت برگزاری این رخداد را مرکزگریزی و توجه به شهرستان‌ها و استان‌ها در بحث میزبانی و گسترش هنرهای تجسمی در کشور دانست و افزود: نتیجه برگزاری چنین جشنواره‌هایی در استان‌ها و شهرستان‌ها آن است که مخاطبان و دیگر هم‌وطنانمان نیز با شکل، شیوه، فضا و جهان هنرهای تجسمی آشنا می‌شود. این مسئله می‌تواند علاوه بر گسترش نگاه عموم مخاطبان به فعالیت‌های هنری، زمینه و بستری را برای آشنایی هرچه بیشتر آنها با شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی فراهم کند.

 برگزیده جایزه بهترین اثر تایپوگرافیک "اولین دوسالانهٔ پوستر شیکاگو STA" با تأکید بر آن‌که همواره نگاه هنرمندان بر تفکر ایده آل استوار است تا بتوانند بهترین خروجی را در خلق اثر از خود ارائه دهند یادآور شد: به همین سبب است که معتقدم جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در کنار کارنامه و خروجی‌های موفق خود هنوز هم می‌تواند با قدرت و ظرفیت بیشتری نسبت به آنچه که هست برگزار شود.

وی افزود: مهم‌ترین خروجی‌های این جشنواره آشنایی هنرجویان و دانشجویان جوان شرکت کننده در این رویداد در شناخت صحیح مسیر آینده حرفه‌ای‌شان و شکل‌گیری جهان‌بینی، طرز نگرش و رویکردهای مختلف در ارائه آثار هنری به شمار می‌رود.

به گفته فزونی، ایجاد مسیر برای معرفی آینده حرفه‌ای جوانان می‌تواند راه‌گشای نگرش‌ها و طرز فکر آنها در انتخاب صحیح خط مشی و نگرش خود در قالب هنرمند حرفه‌ای به شمار می‌رود و نه تنها آنها را از آزمون و خطاها باز می‌دارد که حرکت به سمت مسیری خلاف جهت را به آنها می‌آموزد. به همین سبب است که معتقدم این رویداد به شکل‌گیری نگاه حرفه‌ای آنها در بازه زمانی کوتاه‌تری منتج می‌شود.

او با تأکید بر آن که هدف کارگاه‌های جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان آموزش صفر تا صدی شاخه‌های 9 گانه این هنرهای تجسمی نیست؛ گفت: اساتید و داوران این کارگاه‌ها تنها اشاره‌ای به هنرمندان جوان حاضر در این کارگاه‌ها می‌کنند.

وی ادامه داد: هنرجویان جوان این جشنواره با پی گرفتن جمیع اشارات اساتید علاوه بر اتکا به ظرفیت‌های هنرمندانه‌شان، مسیری صحیح را در تفکیک مسائل جزئی و کنار هم قرار دادن آنها برای شکل‌گیری کلیتی به نام خلق اثری واحد به عنوان سرنخی از اساتید و داوران دریافت می‌کنند تا بتوانند در شکل‌گیری کلاف هماهنگ خلق و تولید اثر هنری‌شان مسیری صحیح را بپیمایند.

برگزیده جایزه سرو نقره‌ای با بیان آن که جوانان حاضر در چنین جشنواره‌هایی با چاشنی دانش کم اما شور و هیجانی بالا وارد می‌شوند و وظیفه اساتید و داوران حاضر در کارگاه‌های جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کنترل این شور و هیجان و خط دهی درست برای گام‌های ابتدایی هنرجویان در مسیر تبدیل به هنرمندان حرفه‌ای است یادآور شد: در حقیقت شکل‌گیری مسئله‌ای به نام ایده پردازی منطبق بر نگرش و جهان‌بینی هنرجویان در آینده می‌تواند مهم‌ترین عنصر راهگشا در تعیین مسیر صحیح از مسیرهایی که ممکن است آنها را به بیراهه هدایت کند به شمار می‌رود.

بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری رضوان صادق‌زاده با شعار "نرسیده به درخت، دو قدم مانده به گل" از سی‌ام مرداد تا سوم شهریور ماه ۱۳۹۸ در ایلام برگزار خواهد شد.