سرویس تجسمی هنرآنلاین: سیف‌الله صمدیان، یکی از هنرمندانی است که در نمایشگاه تجسمی شهر و در بخش عکس شرکت کرده است. او درباره برگزاری این نمایشگاه همزمان با هفتمین جشنواره فیلم شهر گفت: ریشه اصلی سینما و هنرهای تصویری از عکاسی می‌آید. به نظر من فیلمساز باید ابتدا عکاس باشد و در کنار آن، نقاشی، ادبیات و موسیقی نیز بداند. اگر تمام این مراحل را پشت سر گذاشته باشد تازه فیلمی روی پرده می‌آورد که جاذبه‌های بصری و سینمایی داشته باشد، نه اینکه رادیویی باشد.

او افزود: من همیشه گفته‌ام که اکثر سریال‌های تلویزیونی ما رادیویی هستند، یعنی هیچ جذابیت بصری برای بیننده ندارند و مخاطب می‌تواند همزمان با انجام کارهای دیگر و یا نشستن در آشپزخانه آن سریال‌ها را دنبال کند. به نظرم این فیلم‌ها چیزی به آنچه که قرار است ارائه دهند، اضافه نمی‌کنند چون بلد نیستند. اکثر فیلم‌های تلویزیونی و بعضی از فیلم‌های سینمایی ما خالی از جذابیت‌های بصری هستند و بیشتر برای بذله‌گویی و خنده ساخته شده‌اند، فیلم‌هایی که نمودهای درستی داشته باشند بسیار کم هستند. به نظرم برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در کنار مناسبت‌های سینمایی قطعا چشم و دل بیننده و هنرمند را باز می‌کند، همچنین این موضوع به هنرمند برای چند وجهی شدن کمک شایانی می‌کند.

این هنرمند درباره برگزاری جشنواره فیلم شهر عنوان کرد: ما هر روز اکثر وقت خود را در محیط شهر و در رابطه با مسائل شهروندی می‌گذرانیم و طبیعتا این‌گونه جشنواره‌ها اگر هدفمند باشند و هدف فرهنگی را دنبال کنند، تاثیر خود را خواهند گذاشت. نباید این گونه باشد که هدف از برگزاری آن جابجایی بودجه‌ای باشد.

صمدیان اضافه کرد: اگر بخواهیم بی‌جهت از جشنواره تعریف و تمجید کنیم چیزی عوض نمی‌شود ولی اگر درست برنامه‌ریزی شود و سال‌های سال این رویداد ادامه پیدا کند تاثیر خود را خواهد گذاشت. تداوم این جشنواره از برگزاری موفق آن، مهم‌تر است. همچنین بهتر است مدیران و مسئولان آن را جابجا نکنند و این مسیر را درست ادامه دهند. اجازه بدهند اشتباهات خود را پاک کنند و درست ادامه بدهند نه اینکه هر سال افراد جدیدی روی کار بیایند و از صفر شروع کنند.

گفتنی است نخستین جشنواره تجسمی شهر، همزمان با آغاز هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در گالری ملت، در دو بخش نقاشی و عکاسی افتتاح شده و تا 18 مرداد ماه ادامه خواهد داشت. هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر 26 تا 31 تیرماه به دبیری هاشم میرزاخانی در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.