سرویس تجسمی هنرآنلاین: مسابقه ملی تصویرگری محیط‌زیست به همت انجمن مستقل طراحان گرافیک خوزستان آبان 98 برگزار می‌شود. این انجمن مصمم است رویدادی هنری را برای نجات یا هشدار وضعیت نگران‌کننده‌ محیط‌زیست و طبیعت ایران به اشتراک گذارد و از همه تصویرگران دعوت می‌کند با خلق اثر تصویرگری، به طبیعت و محیط‌زیست ادای دین کنند.

در راستای این هدف، نخستین مسابقه ملی تصویرگری محیط‌زیست در دو بخش "آزاد" و "محیط‌زیست خوزستان" برگزار می‌شود و آثار دریافتی، پس از داوری در کتاب دیجیتال و نمایشگاه اختصاصی، رونمایی خواهند شد.

دبیر اجرایی مسابقه ملی تصویرگری محیط‌زیست فرزاد تامرادی است و هیات داوران این مسابقه محمدعلی بنی‌اسدی، محسن حسن‌پور، منصور کلاه‌کج، علی بوذری و رضا عدیلی پور هستند. همچنین محمد درویش ( مشاور محیط زیست) و خسرو نشان (مشاور فرهنگی) این مسابقه هستند.

ارتباط مفهومی هنرمندان شرکت کننده با موضوع مسابقه و خلق آثار فاخر، از مهم‌ترین اهداف یک مسابقه هنـری است و به این منظور دبیـرخــانه مسابقـه ملــی تصویرگــری محیط‌زیست، نشست‌های تصویرگری محیط‌زیست را برگزار می‌کند که در یک یا چند کارگاه، کارشناس محیط‌زیست؛ موضوعات و مسائل زیست‌محیطی بومی، ملی و جهانی و مدرس تصویرگر، تکنیک‌های تصویرگری و روش‌های شرکت در یک رویداد رقابتی هنـری را برای هنرمندان شرح دهند.

هدف از برگـزاری این کارگاه‌ها، آشنایی بهتــر و بیشتر هنـرمنـدان تصویرگـر، با موضوعات زیست‌محیطی بومـی، ملی و جـهانـی و آشنایی بیشتــر با تکنیک‌های تصویرسازی و تجربه‌های شرکت در یک رویداد رقابتـی هنــری است که در نهایت به تولید آثار حرفه‌ای‌تر هنـری، خواهد انجامیـد.

در همین راستا دبیرخانه مسابقه به هنــرمندان سـراسـر کشور پیشنهاد می‌کنــد در شهـر یا استان خود، اقدام به برگزاری ورکشاپ تخصصی تصویرگری محیط زیست نـماینـد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی eic-ahvaz.com مراجعه کنند.