به گزارش هنرآنلاین، امیر احمد فلسفی استاد خوشنویسی با حضور در نمایشگاه خوشنویسان پیشکسوت معاصر در موزه خوشنویسی ایران با بیان این مطلب، افزود: موزه خوشنویسی ایران به تازگی افتتاح و کارش را شروع کرده است، در شورا بحث بر سر چگونگی تنظیم برنامه‌ها بود تا موزه به خوبی بتوانند خودش را معرفی کند. در این شورا پیشنهاد شد تا با پرداختن به عصاره خوشنویسی و حضور اساتید این کار را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه یک نمایشگاه 1700 ساله است، ادامه داد: در ایران سابقه خوشنویسی به صورت مستند حداقل به 200 سال قبل از ظهور اسلام برمی‌گردد. ایرانیان ضمن اینکه در تولید و ابداع خطوط مختلف اسلامی از جمله انواع خط کوفی و خطوط شش‌گانه پیش‌قدم و از مؤثرترین ملت‌ها بودند راه مشخصی را هم برای خودشان انتخاب کردند تا متفاوت از دیگر ملت‌های اسلامی خط منحصربه‌فرد داشته باشند.

فلسفی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای عربی خط نستعلیق را به خط فارسی می‌شناسند، تصریح کرد: اهمیت خط برای ایرانیان نیاز به بازگویی ندارد و در مجالس و محافل خارج از کشور می‌بینیم که حضور فرهنگ خوشنویسی در بین مردم کشورهای اسلامی به هیج وجه قابل مقایسه با مردم ایران نیست.

این عضو شورای تخصصی انجمن خوشنویسی گفت: خوشحالیم که موزه خوشنویسی تاسیس شده اما معتقدیم که این نخستین قدم برای اصیل‌ترین و مهم‌ترین هنر اسلامی در جهت تقویت، احیا و ترویج آن است، امیدواریم که مسئولان در مورد توجه لازم را داشته باشند.