به گزارش هنرآنلاین، این نمایشگاه با عنوان "گذرها و نظرها" به زودی به کانادا می‌رود. "گذر"  به معنی عبور کردن و از سر باز کردن است و همچنین به معنی کوچه و محل عبور. "نظر" نیز به معنی نگاه کردن و توجه از روی التفات است. ترکیب این دو عبارت همان‌قدر ساده و همان‌قدر پیچیده است که مردم کوچه و خیابان اینگونه‌اند .

مجموعه عکس‌های "گذرها و نظرها" بخش کوچکی از یک پروژه‌ بزرگ‌تر است و شامل چهل قطعه عکس از اماکن تجاری در بازارها و کوچه‌ پس‌کوچه‌های تاریخی تهران و ایران است. در این پروژه هیچ‌کدام از عناصر تصویری محدود به کارکردهای تزئینی نمی‌شوند. سوژه‌های انسانی کاملاً در اختیار موضوع و دغدغه‌های شهری و فرهنگی عکاس و محتوای ظرف، عمل می‌کنند. حتی رنگ که می‌توانست عنصری بدیهی و جذاب برای این عنوان باشد در اغلب عکس‌ها به‌عمد حذف شده تا خوانش آثار بیشتر به سمت محتوا متمرکز شود. 

بازارها و گذرهای تجاری از حیاتی‌ترین اعضای کالبدهای شهری هستند و بدون این‌که دچار نمایش‌های تصنعی مرسوم باشند، بخش مهمی از کیفیت زندگی اجتماعی را نشان می‌دهند. عکاس در این مجموعه با آگاهی از ارکان فرهنگی و شهری توانسته تصاویری عمیق و پژوهش محور از این موضوع تهیه و تا حد ممکن به روایت محتوایی آن دست پیدا کند. لنز واید دوربین و پرهیز عامدانه از چیدمان و دخالت در تصویر، نشان از اعتماد به نفس او در مواجهه‌ هر چه نزدیک‌تر و صمیمانه‌تر با سوژه‌ها دارد. چندان‌که می‌تواند این‌همانی "نظر و منظر" را به‌راحتی به مخاطب القا کند. 

گفتنی است، سعید فلاح‌فر پیش‌تر و در نمایشگاه‌های مختلف عکاسی، تجربه‌های متنوعی را به نمایش گذاشته است.نمایشگاه عکس "خاک و فیروزه" گزارشی مستند بود از زندگی در شهر هرات، نمایشگاه "دیدار" و نمایشگاه "فتوگرافی [ک]" مجموعه‌ای از فرم‌های انتزاعی برای ترکیب وجه تزئینی با بازتعریف‌های زیبایی‌شناختی سوژه‌های نامرسوم، نمایشگاه "فیل‌ها" روایتی از داستان مشهور مثنوی معنوی، نمایشگاه‌های متعدد عکس‌های طبیعت و معماری تاریخی از مکان و زمان، نمایشگاه "جایی که هیچ /ع/کس نیست" از جهان‌بینی و برداشت‌های اجتماعی و جامعه‌شناسی و بالاخره مجموعه‌ی آماده‌ی نمایشی با عنوان Ctrl+A+Delete که بعد از این نمایشگاه عرضه خواهد شد.