سرویس استان‌های هنرآنلاین: گالری ایسو و آموزشگاه مقیم در مچاله آمل، از فعالان عرصه هنر تجسمی کشور هستند که در ماه آینده به دعوت بی‌ینال استرال به کشور آلمان سفر خواهند کرد.

این بی‌ینال از یازدهم ژوئن آغاز شده و تا هشتم سپتامبر ۲۰۱۹ ادامه دارد. حمید اسدزاده، مدیر و مدرس این آموزشگاه به هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه از سه‌شنبه قبل آغاز شده و تا اول شهریور ادامه دارد. طبق دعوتی که از ما شده، در تاریخ ۱۶ مرداد عازم آلمان هستیم و قرار بر این است که افتتاحیه مجزایی برای ما برگزار کنند. ما هم به واسطه آثار، تیزرها و ویدئویی که ساخته شده؛ کارگاه و شهرمان را معرفی خواهیم کرد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: تقریباً برای ۱۴ روز برنامه‌های متنوع و ورک‌شاپ برای ما تدارک دیده‌اند که در این مدت ما ارتباطات و داد و ستد فرهنگی خود را با آن‌ها خواهیم داشت.

اسدزاده راجع به این حضور بیان کرد: ما در گروه برجاس و با سابقه‌ای که در این سال‌ها در برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در نقاط مختلف کشور داشته‌ایم، یکی از پروژه‌های خود را به بی‌ینال استرال در شهر درسدن آلمان ارسال کردیم. این پروژه در مورد "محدوده" بود و هر کدام از ما سعی کردیم با نگرشی به موضوع، آن را بسط دهیم و یک مجموعه کامل با ۳۸ اثر از ۱۱ نفر انتخاب و ارسال شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیانیه بی‌ینال استرال در مورد سازش یا گفتمان ایسم‌ها و گفتمان مذاهب بود، طرح ما پذیرفته شد و مورد استقبال قرار گرفت. فضایی مجزا به ما اختصاص داده شده و ما به عنوان نماینده ایران در این بی‌ینال بین‌المللی شرکت می‌کنیم.

f99b9e89-d690-41b3-91e8-d384821bb45c

فروزان سلیمانی؛ مدرس و مدیر پروژه‌های برجاس در این باره توضیح داد: هزینه ۷ نفر از ما را آن‌ها متقبل شده‌اند و این در واقع ارتباطی بین گالری ایسوی آمل و دبیرخانه بی‌ینال استرال شهر درسدن آلمان است.

سلیمانی بیان کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم شرکت در این نمایشگاه بازخورد خوبی در پی داشته باشد؛ زیرا تا به حال جمعی که پیوسته با هم کار کنند و به عنوان گروه شناخته شوند، در بی‌ینالی شرکت نکرده‌اند. البته در سطح کشور به طور انفرادی بوده‌اند هنرمندانی که در چنین برنامه‌هایی دعوت شده‌اند، اما به صورت گروهی تا به حال چنین اتفاقی نیفتاده است. با توجه به اینکه این بی‌ینال بسیار مهم و معاصر است، قطعاً بازخورد خوبی برای ما خواهد داشت.

 حمید اسدزاده، فروزان سلیمانی، اکبر نعمتی‌راد، مصطفی معصومی، علی فاضلی، شقایق شعبانی، زینب فاطمی، زینب حسین‌زاده، فرزانه قلی‌زاده، حامد قاسمی و بنفشه متولی هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.